Comarch miał 0,6 mln zł zysku operacyjnego
Zysk operacyjny Grupy Comarch wyniósł 0,6 mln zł. Przychody ze sprzedaży oprogramowania i usług własnych wyniosły 272 mln zł i były wyższe o blisko 17 mln zł od osiągniętych w tym samym okresie 2017 roku-informuje spółka.
Jak podaje Comarch, największą część przychodów, czyli 65 mln zł wygenerowała sprzedaż rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych (24 proc. całości przychodów). Przychody ze sprzedaży dla tej grupy odbiorców wzrosły o ponad 16,5 proc. w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2017 roku. Grupa zanotowała też znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży systemów dla małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. W tym roku klienci zakupili produkty i usługi o wartości wyższej o 8,5 mln zł (czyli o 30 proc.) od osiągniętej w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Na wyniki finansowe Grupy znaczący wpływ miała poprawa sytuacji w branży telekomunikacyjnej, gdzie pozyskaliśmy kilku klientów, głównie z rynków zagranicznych oraz rozwój biznesu w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Widoczna poprawa nastąpiła również w sektorze administracji publicznej oraz branży medycznej - skomentował Konrad Tarański, wiceprezes zarządu oraz dyrektor finansowy Comarch.
Jak dodaje Tarański, pozyskiwane kontrakty na systemy do informatyzacji szpitali są efektem długoterminowej strategii rozwoju tego segmentu biznesu w grupie oraz wieloletnich inwestycji w rozwój produktów dla rynku e-zdrowia.
Dzięki temu, spółka Comarch Healthcare, wchodząca w skład grupy, posiada teraz szerokie i innowacyjne portfolio produktowe, które stanowi podstawę do działalności biznesowej – mówi dyrektor finansowy.
Wpływ na wynik finansowy Comarch miał również wzrost kosztów prowadzonej działalności. W porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku fundusz płac podstawowych w pierwszych trzech miesiącach 2018 wzrósł o ok. 6 proc.
Zdajemy sobie sprawę, że rynek pracy w branży IT jest bardzo konkurencyjny, a presja płacowa jest duża. Jednak kondycja finansowa Comarch pozwoliła na wzrost płac i po dokładnych analizach podnosimy wynagrodzenia – tłumaczy Konrad Tarański.
Głównymi filarami strategii biznesowej Grupy Comarch jest rozwój własnych produktów. Udział wydatków na badania i rozwój w Grupie Comarch z roku na rok systematycznie rośnie. Wcześniej było to 11-12 proc. przychodów, obecnie nakłady przekraczają 16 proc.