Poczta Polska chce wyjaśnić wątpliwości UOKiK
W związku z wszczęciem przez UOKiK postępowania przeciwko Poczcie Polskiej (PP), spółce zależy na pełnym wyjaśnieniu sprawy oraz zgłaszanych przez UOKiK wątpliwości - poinformowała Poczta w piątkowym komunikacie.
Poczta Polska zaznaczyła, że „jako operator wyznaczony, prowadzi działalność zgodnie z obowiązującym Prawem pocztowym”.
Spółka realizuje obowiązki operatora wyznaczonego i działa na konkurencyjnym rynku usług pocztowych. Oprócz realizacji misji społecznej Poczta Polska działa jako podmiot komercyjny według standardów biznesowych - wskazano w informacji.
W czwartek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o wszczęciu postępowania przeciwko Poczcie Polskiej. Urząd chce sprawdzić, czy spółka wykorzystuje swoją pozycję rynkową, by wyeliminować konkurentów.
W komunikacie UOKiK zaznaczono, że Poczta Polska ma status operatora wyznaczonego i ma obowiązek świadczyć powszechne usługi pocztowe. Oznacza to, że ma wyłączność na doręczanie niektórych przesyłek, np. listowych do 2 kg, w tym poleconych. Czytaj także: UOKiK zamierza przyjrzeć się Poczcie Polskiej
Na podst. PAP