Sieć Piotr i Paweł się sprzedaje
Sieć handlowa Piotr i Paweł finalizuje rozmowy z inwestorem strategicznym, jego nazwa zostanie upubliczniona po sformalizowaniu umowy - poinformowała spółka.
Rozmowy są zaawansowane, zmierzamy do końca procesu M&A. Obecnie przedstawiciele sieci Piotr i Paweł oraz potencjalnych inwestorów prowadzą rozmowy, dotyczące urynkowienia czynszów za lokale wynajmowane przez sieć. Zależy nam na przeprowadzeniu stosownych ustaleń w tym zakresie - powiedział Robert Krzak, wiceprezes sieci Piotr i Paweł.
Pod koniec czerwca wiceprezes Robert Krzak informował PAP Biznes, że o przejęcie sieci stara się dwóch oferentów i do wyboru inwestora powinno dojść do końca lipca.
Proces wyboru inwestora strategicznego dla sieci, który ma zapewnić dalszy rozwój firmy na konkurencyjnym rynku handlowym i wzmocnić jej potencjał finansowy, trwa od jesieni 2017 roku.
Spółka podała we wtorek, że równolegle sieć optymalizuje działalność operacyjną. W szczególności zostały zredefiniowane zasady zarządzania zasobami organizacji i ograniczania kosztów funkcjonowania sieci.
W ostatnich tygodniach zostały zamknięte wybrane nierentowne placówki, co jest elementem prac nad poprawą rentowności sieci. Zakres i charakter zmian restrukturyzacyjnych obejmuje też między innymi renegocjacje warunków najmu oraz uproszczenie struktur i procesów decyzyjnych w centrali firmy. Ważnym elementem planu jest również wzmocnienie tradycyjnych wartości Piotra i Pawła, takich jak najwyższa jakość, najszerszy asortyment, najwyższy poziom zadowolenia klientów, otwarta i rzeczowa komunikacja z dostawcami - powiedział Marek Miętka, prezes sieci Piotr i Paweł.
Ogólnopolska sieć handlowa Piotr i Paweł działa od 1990 roku. Współtwórcami firmy byli bracia Piotr i Paweł Woś. Obecnie sieć liczy 140 sklepów, przede wszystkim w formacie supermarketów.
PAP, MS