LPP miało 91,56 mln zł zysku netto
LPP odnotowało 91,56 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2018 r. wobec 85,12 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 129,21 mln zł wobec 103,09 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA sięgnął 217,42 mln zł wobec 175,55 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2.043,94 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 1.812,77 mln zł rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży w III kwartale 2018 roku wzrosły o 12,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, głównie dzięki bardzo dobrej sprzedaży w obu kanałach: sklepach tradycyjnych (szczególnie Sinsay oraz Reserved) oraz sklepach e-commerce. Wzrost sprzedaży w sklepach tradycyjnych wynikał ze wzrostu powierzchni handlowej – o 10,2 proc. licząc rok do roku. Wzrost w sprzedaży internetowej był konsekwencją zwiększonej obecności geograficznej oraz nakładów na marketing - czytamy w raporcie.
Marża handlowa w III kw. 2018 r. wzrosła o 2 pkt proc, a w ujęciu procentowym z 49 proc. do 51 proc., dzięki korzystnym trendom walutowym oraz dobrze przyjętej kolekcji jesienno-zimowej większości marek.
Marża EBITDA wyniosła 10,6 proc. w III kw. wobec 9,7 proc. rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) w III kwartale 2018 roku wzrosły o 3,6 proc. i były dodatnie w każdym miesiącu trzeciego kwartału, mimo wysokiej bazy. Dodatnie LFL w III kwartale odnotowały marki Reserved, House i Sinsay. W okresie sprawozdawczym największe (dwucyfrowe) LFL osiągnięte zostały w Rumunii, na Litwie, Ukrainie i Rosji - czytamy dalej.
Na koniec III kw. 2018 roku grupa dysponowała 1 714 sklepami w 22 krajach o łącznej powierzchni 1 035,4 tys. m2. Poza granicami Polski znajdowały się 774 sklepy (528,2 tys. m2). Łączna powierzchnia handlowa wzrosła o 10,2 proc. r/r.
Wydatki inwestycyjne w III kwartale 2018 roku wyniosły 209,9 mln zł tj. 74,5 proc. więcej w stosunku do III kwartału roku poprzedniego ze względu na wydatki związane z rozbudową centrum dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim, siedziby oraz pierwszymi kosztami budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.
W I-III kw. 2018 r. spółka miała 192,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 141,36 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 5 674,03 mln zł w porównaniu z 4 880,52 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2018 r. wyniósł 234,37 mln zł wobec 145,97 mln zł zysku rok wcześniej.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Na podst. ISBnews