Znamy skład zarządu spółki CPK
Jacek Bartosiak, Piotr Malepszak, Dariusz Sawicki i Michał Wrona to pierwszy skład zarządu zarejestrowanej w piątek spółki, która ma pokierować pracami przy planowaniu i budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK).
Funkcję prezesa powierzono Jackowi Bartosiakowi, który współtworzył koncepcję nowego portu lotniczego. Piotr Malepszak jest ekspertem rynku kolejowego, Dariusz Sawicki to osoba z 18 letnim doświadczeniu, która pracowała przy budowie portów lotniczych w USA, Azji i Europie. Michał Wrona jest bankierem z doświadczeniem bankowości inwestycyjnej i ma odpowiadać za pozyskiwanie finansowania.
To optymalny skład, złożony z najlepszych doświadczonych ekspertów, który gwarantuje ściśle ekspercki dialog z rynkiem . Jacek Bartosiak i Piotr Malepszak byli w zespole doradczym i pokazali mi w praktyce swoje umiejętności. Pozostali Panowie weszli do zarządu dzięki doskonałym rekomendacjom jakie otrzymałem – mówi Mikołaj Wild wiceminister w resorcie infrastruktury, pełnomocnik ds. budowy CPK. Jak dodał Wild, docelowo CPK ma na siebie zarabiać, tak żeby podatnicy nie musieli dokładać w przyszłości do tej inwestycji.
Chcemy żeby pieniądze zainwestowane w ten projekt procentowały i przynosiły wymierne korzyści. Musi to być rentowna inwestycja – zapewniał Wild.
Spółka na razie zatrudnia kilka osób, ale w miarę przybywania zadań będzie zatrudniać kolejne.
Na razie skupiamy się na drobiazgowym zaplanowaniu naszych zadań. Na podstawie tych decyzji, stworzymy plan działania na 2019 r. To jest ogromny węzeł intermodalny, z którym wiąże się wiele obszarów działań, które musimy ze sobą skoordynować – twierdzi Jacek Bartosiak.
Jak przyznaje pełnomocnik ds. budowy CPK, priorytetem jest teraz dialog ze społecznością lokalną . Według zapewnień Wilda już wkrótce ma zostać powołana rada społeczna w tym celu. Jak zapewnia wiceminister będziemy w stałym dialogu z samorządem lokalnym.
Sieć dróg w województwie mazowieckim musi uwzględniać budowę CPK. Priorytetem w tej chwili jest szybka budowa obwodnicy Warszawy i trzeciego pasa autostrady A2. Te projekty nie mogą już dłużej zalegać w szufladach – dodaje Wild.
Port CPK z niezbędną infrastrukturą ma kosztować wg. wstępnych szacunków nie więcej niż 19 mld zł. Dla porównania roczny koszt programu 500 plus to 25 mld zł., a na inwestycje w infrastrukturę kolejową przeznaczono 66 mld zł.
Jak widzimy nie jest to suma, której nie byłby w stanie udźwignąć nasz budżet – zapewnia wiceminister infrastruktury.