Informacje

Ogłoszono przetarg na rozbudowę A18

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 3 września 2019
  • 14:22
  • 1
  • Tagi: autostrady budownictwo drogi finanse infrastruktura inwestycje prawo
  • Powiększ tekst

GDDKiA ogłosiła przetarg na przebudowę kolejnego, ponad 11-kilometrowego, odcinka trasy A18 - od granicy z Niemcami do dwóch kilometrów za węzłem Żary Zachód w kierunku Wrocławia. Oferty można składać do 10 października.

Jak podała we wtorek w komunikacie GDDKiA, przedmiotem przetargu jest zaprojektowanie i rozbudowa trasy A18 od granicy państwa do miejsca oddalonego o dwa kilometry od węzła Żary Zachód. To łącznie ponad 11 kilometrów.

Inwestycja została podzielona na dwa odcinki. Odcinek „zero” obejmuje 1,5 kilometra trasy tuż przed granicą z Niemcami, z kolei odcinek „jeden” ponad 10 kilometrów za węzeł Żary Zachód.

W ubiegłych latach dwukrotnie ogłaszany był przetarg na realizację odcinka „zero”. Za każdym razem najtańsza oferta na roboty przekraczała budżet zadania o ponad 50 proc. i postępowanie było unieważniane. Po przeanalizowaniu wcześniejszych postępowań, podjęliśmy decyzję o połączeniu dwóch odcinków i ich realizację w ramach jednego zadania - podała GDDKiA w komunikacie.

Jak podano, na odcinku „zero” wykonawca będzie musiał rozbudować obie jezdnie - południową i północą - do parametrów autostrady oraz rozbudować węzeł Olszyna. Z kolei na odcinku „jeden” trzeba rozbudować jedynie jezdnie południową.

Na realizację tej inwestycji zaplanowano 40 miesięcy.

Przebudowa trasy A18 ma na celu dostosowanie jej do standardów autostrady. Chodzi o odcinek o długości 70 kilometrów od Olszyny do Golnic. Trasa ta zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie.

Pod koniec lipca GDDKiA poinformował, że osiem firm zgłosiło się do przetargu na przebudowę 22-kilometrowego odcinka A18 od węzła Żary Zachód od węzła Iłowa.

W listopadzie 2004 r. rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania DK18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa jezdnia północna, którą oddano do użytku w 2006 r.

SzSz (PAP)

Komentarze