ARP będzie produkować autobusy elektryczne
Rafako i Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP) 16 stycznia podpisały porozumienie zakładające, że Agencja przejmie spółkę Rafako E-Bus. Transakcja ma zostać przeprowadzona do 30 czerwca 2020 roku podał portal wnp.pl
Rafako 16 stycznia 2020 r. zawarło z Agencją Rozwoju Przemysłu (ARP) porozumienie, którego przedmiotem jest określenie zasad współpracy między stronami i rozpoczęcie rozmów w zakresie uzyskania przez ARP i Rafako biznesplanu oraz wyceny transakcji.
Planowana transakcja ma polegać na sprzedaży przez Rafako na rzecz ARP, po uprzednim wydzieleniu zorganizowanej części przedsiębiorstwa, lub też sprzedaży udziałów w kapitale zakładowym spółki celowej Rafako E-Bus.
Jak zaznaczono, do spółki Rafako E-Bus wniesiona zostałaby zorganizowana część przedsiębiorstwa w postaci utworzonego oddziału Rafako w Solcu Kujawskim, który będzie się zajmował produkcją oraz sprzedażą pojazdów o napędzie elektrycznym.
Oddział w Solcu ma zajmować się także usługami projektowymi oraz pracami badawczo – rozwojowymi w zakresie elektromobilności.
Rafako przyznało ARP wyłączność w zakresie negocjacji oraz przeprowadzenia transakcji do dnia 30 czerwca 2020 roku.
E-Bus Rafako to pojazd, który został zaprojektowany jako, w zależności od wariantu: miejski, podmiejski lub szkolny autobus elektryczny. Nie jest adaptacją modelu z silnikiem diesla, jak w większości tego typu pojazdów na rynku.
To nowoczesna konstrukcja, w której bateria jest zamontowana pod podwoziem. Pozwala to z jednej strony na zachowanie sterowności i komfortu jazdy autobusem, ale także niskiego podwozia, dzięki czemu pojazd jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych powiedział Michał Maćkowiak, prezes spółki Rafako E-Bus.
Autobus w wersji podmiejskiej i szkolnej może pokonać dystans na ponad 140 km, po czym następuje ładowanie za pośrednictwem umieszczonych na pokładzie ładowarek. W wersji miejskiej autobus pokona ponad 70 km. Baterie do szybkiego ładowania LTO zapewniają już 90 proc. pojemności po 15 minutach.
wnp.pl, DS