Informacje

ARP weżmiena siebie elektromobilność / autor: Fratria
ARP weżmiena siebie elektromobilność / autor: Fratria

ARP będzie produkować autobusy elektryczne

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 18 stycznia 2020, 12:30

    Aktualizacja: 18 stycznia 2020, 15:17

  • Powiększ tekst

Rafako i Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP) 16 stycznia podpisały porozumienie zakładające, że Agencja przejmie spółkę Rafako E-Bus. Transakcja ma zostać przeprowadzona do 30 czerwca 2020 roku podał portal wnp.pl

Rafako 16 stycznia 2020 r. zawarło z Agencją Rozwoju Przemysłu (ARP) porozumienie, którego przedmiotem jest określenie zasad współpracy między stronami i rozpoczęcie rozmów w zakresie uzyskania przez ARP i Rafako biznesplanu oraz wyceny transakcji.

Planowana transakcja ma polegać na sprzedaży przez Rafako na rzecz ARP, po uprzednim wydzieleniu zorganizowanej części przedsiębiorstwa, lub też sprzedaży udziałów w kapitale zakładowym spółki celowej Rafako E-Bus.

Jak zaznaczono, do spółki Rafako E-Bus wniesiona zostałaby zorganizowana część przedsiębiorstwa w postaci utworzonego oddziału Rafako w Solcu Kujawskim, który będzie się zajmował produkcją oraz sprzedażą pojazdów o napędzie elektrycznym.

Oddział w Solcu ma zajmować się także usługami projektowymi oraz pracami badawczo – rozwojowymi w zakresie elektromobilności.

Rafako przyznało ARP wyłączność w zakresie negocjacji oraz przeprowadzenia transakcji do dnia 30 czerwca 2020 roku.

E-Bus Rafako to pojazd, który został zaprojektowany jako, w zależności od wariantu: miejski, podmiejski lub szkolny autobus elektryczny. Nie jest adaptacją modelu z silnikiem diesla, jak w większości tego typu pojazdów na rynku.

To nowoczesna konstrukcja, w której bateria jest zamontowana pod podwoziem. Pozwala to z jednej strony na zachowanie sterowności i komfortu jazdy autobusem, ale także niskiego podwozia, dzięki czemu pojazd jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych powiedział Michał Maćkowiak, prezes spółki Rafako E-Bus.

Autobus w wersji podmiejskiej i szkolnej może pokonać dystans na ponad 140 km, po czym następuje ładowanie za pośrednictwem umieszczonych na pokładzie ładowarek. W wersji miejskiej autobus pokona ponad 70 km. Baterie do szybkiego ładowania LTO zapewniają już 90 proc. pojemności po 15 minutach.

wnp.pl, DS

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.