DNB będzie zawierał umowy zdalnie
W związku z pandemią koronawirusa DNB Bank Polska umożliwia klientom korporacyjnym podpisywanie zdalne umów za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego - poinformował bank w środę.
„Zależy nam, żeby wdrażane przez nas rozwiązania były przystępne i ułatwiały klientom codzienne formalności. (…) Drogą elektroniczną dokumenty trafiają do klienta po kilku minutach. Nie musimy, jak dotychczas, korzystać z poczty czy firm kurierskich” - powiedziała, cytowana w komunikacie, dyrektor departamentu wsparcia kredytowego klientów korporacyjnych z DNB Bank Polska Joanna Bieńczyk.
Bank wyjaśnia, że zawarcie umowy wymaga kilku kroków. Po ustaleniu warunków i treści umowy bank przesyła - elektronicznie lub przez bezpieczną platformę internetową - klientowi dokument w formie zaszyfrowanego pliku PDF. Na tym etapie klient musi skorzystać z posiadanego podpisu elektronicznego lub kupić jeden z dostępnych na rynku. Po podpisaniu umowy trzeba odesłać dokument. Po zebraniu niezbędnych podpisów ze strony banku, jego pracownik przekazuje umowę klientowi, czym potwierdza jej zawarcie.
CZYTAJ KONIECZNIE: Po epidemii banki staną się w pełni cyfrowe?
Jak dodał bank, w serwisie bankowości internetowej DNB On dostępne są również inne praktyczne funkcje przydatne w czasie pandemii. Zdalnie można m.in. złożyć zlecenie uruchomienia kredytu, wystawienia gwarancji czy akredytywy, jak również otwarcia rachunku bieżącego.
PAP/ as/