Informacje

Uber, zabezpieczenie koronawirusowe / autor: Uber
Uber, zabezpieczenie koronawirusowe / autor: Uber

Uber zainwestuje 50 mln dolarów w pandemiczne bezpieczeństwo

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 16 maja 2020, 11:45

    Aktualizacja: 16 maja 2020, 11:46

  • Powiększ tekst

Wraz ze zniesieniem obostrzeń dotyczących przemieszczania się i funkcjonowania przedsiębiorstw, Uber podejmuje bezprecedensowe środki bezpieczeństwa w celu udzielenia wsparcia użytkownikom swojej platformy

Od przyszłego tygodnia wszyscy pasażerowie, kierowcy i dostawcy przed przejazdem lub dostawą otrzymają w aplikacji dedykowane informacje dotyczące bezpieczeństwa. Z kolei już teraz w Polsce Uber wyposaża kierowców w przesłony do pojazdów, a od wielu tygodni oferuje zwrot kosztów za środki ochrony osobistej.

  • Po kilku miesiącach próśb o pozostanie w domu dla bezpieczeństwa własnego i najbliższych, podejmujemy bezprecedensowe środki, by wesprzeć społeczność naszych użytkowników w powrocie do pracy i ponownym korzystaniu z naszych usług. Uber zapewni między innymi miliony masek, a także podejmie współpracę z Unilever w celu dystrybucji zestawów środków dezynfekcyjnych. Wspólnie ponosimy odpowiedzialność za bezpieczeństwo i zdrowie naszych społeczności: Uber, pasażerowie, kierowcy, dostawcy i restauracje - każdy z nas - mówi Dara Khosrowshahi, prezes Uber.

W wyniku wprowadzonych zmian kierowcy za każdym razem gdy włączą aplikację będą zobowiązani do potwierdzenia, że podjęli odpowiednie środki bezpieczeństwa, takie jak np. zasłonięcie ust i nosa, zachowywanie zasad higieny czy dbanie o czystość pojazdu.

Na innych rynkach, kierowcy będą proszeni o wykonanie zdjęcia (selfie), aby sprawdzić czy mają na sobie maskę lub odpowiednio zakryte usta i nos. Uber wykorzysta w tym celu wprowadzoną w ubiegłym roku technologię weryfikowania tożsamości w czasie rzeczywistym (Real Time ID Check). Osoby, które negatywnie przejdą tę weryfikację nie będą mogły przejść w tryb online w aplikacji.

Równie istotną rolę w dbaniu o wspólne bezpieczeństwo odgrywają pasażerowie. Będą oni mieli obowiązek potwierdzenia w aplikacji, że przestrzegają przyjętych zasad i zachowują środki bezpieczeństwa, takie jak mycie rąk, zajęcie miejsca na tylnym siedzeniu czy uchylanie okien w celu poprawy wentylacji.

Nowe zasady wejdą w życie już 18 maja i potrwają przynajmniej do końca czerwca. Po tym czasie firma zdecyduje o kolejnych krokach, zgodnych z wytycznymi lokalnych władz oraz WHO.

W Polsce wprowadzone zostaną następujące działania w celu zapewnienia zwiększonego bezpieczeństwa:

• Udostępnienie przesłon ochronnych dla kierowców. Pierwsza partia przesłon została rozdystrybuowana w ubiegłym miesiącu. Uber planuje udostępnić przesłony większości aktywnych kierowców we wszystkich miastach w Polsce, na wszystkich produktach (X, Select, Black) do końca czerwca.

• Instrukcje bezpieczeństwa (dołączone do przesłon) edukujące i przypominające wszystkim użytkownikom o wytycznych z zakresu bezpieczeństwa.

• Lista wytycznych dla kierowców i dostawców.

• Lista wytycznych dla pasażerów.

• Zwrot kosztów za zakup środków ochrony osobistej dla każdego kierowcy i dostawcy

• Nowa polityka anulowania przejazdu: kierowcy otrzymają możliwość bezkosztowego anulowania przejazdu, jeżeli pasażer nie będzie posiadał maski. Analogiczne rozwiązanie zyskają pasażerowie. Decyzja o odwołaniu przejazdu musi być podyktowana względami bezpieczeństwa. Kodeks społeczności Ubera zabrania dyskryminacji kogokolwiek ze względu na rasę czy kraj pochodzenia.

• Nowy system informacji zwrotnej dot. zdrowia i higieny: pasażerowie oraz kierowcy w ramach aplikacji będą proszeni o potwierdzenie stosowania się do zasad bezpieczeństwa i higieny. Naruszenia tych norm będą groziły utratą dostępu do aplikacji.

• Materiały edukacyjne WHO: Na podstawie konsultacji ze Światową Organizacją Zdrowia, Uber przygotował materiały edukacyjne dotyczące przejazdów współdzielonych i dostaw jedzenia. Informacje te są udostępniane pasażerom, kierowcom, kurierom i restauracjom. Posłużą również jako podstawa do produkcji filmów edukacyjnych, dostępnych z poziomu aplikacji.

Uber, zabezpieczenie / autor: Uber
Uber, zabezpieczenie / autor: Uber

Od początku trwania pandemii Uber nieustannie podejmuje działania, by wspierać wszystkich użytkowników swojej platformy. W aplikacji pojawiła się również sekcja, która zawiera na bieżąco aktualizowane informacje dotyczące COVID-19, w tym oficjalne wytyczne, porady oraz inne przydatne zasoby. Ponadto, każdy kierowca i dostawca, u których zdiagnozowano COVID-19 lub który jest indywidualnie proszony przez organy opieki zdrowia o samodzielną izolację, otrzymał pomoc finansową przez okres do 14 dni, w czasie których konto użytkownika aplikacji jest zawieszone.

Partnerstwo z koncernem Unilever

Od przyszłego tygodnia Uber wraz z firmą Unilever będzie zapewniał zestawy środków dezynfekujących kierowcom i dostawcom na terenie Wielkiej Brytanii. W kolejnym kroku współpraca obu koncernów rozszerzy się na całą Europę, Bliski Wschód oraz Afrykę.

Uber przeznaczy również kwotę 50 mln dolarów globalnie, by zapewnić użytkownikom swojej platformy środki ochrony osobistej, w tym środki czystości i dezynfektanty niezbędne do bezpiecznego korzystania z aplikacji. W ramach tej kwoty w regionie EMEA firma zapewni lub zwróci kierowcom i dostawcom koszty zakupu przeszło 7 mln masek oraz setki tysięcy żeli antybakteryjnych, chusteczek dezynfekujących i aerozoli.

W Polsce Uber współpracuje z doświadczonymi producentami przesłon samochodowych. Pozwalają one na zachowanie niezbędnej i zalecanej odległości między pasażerem a kierowcą. Kilkaset samochodów w całej Polsce zostało wyposażonych w takie przesłony, a pozytywny odbiór zarówno kierowców jak i pasażerów sprawił, że firma w ciągu najbliższych tygodni rozdystrybuuje kolejne.

mw, mat prasowe

CZYTAJ TEŻ: Uber Medics, czyli specjalny, darmowy Uber dla lekarzy!

CZYTAJ TEŻ: Uber dostarcza darmowe posiłki do szpitali

CZYTAJ TEŻ: Kierowcy Uber i Bolt splajtują? Jest nowy problem

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych