Informacje

Protest 'Media bez wyboru' / autor: PAP/Radek Pietruszka
Protest 'Media bez wyboru' / autor: PAP/Radek Pietruszka

Obliczanie strat po strajku. Ile kosztował media?

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 11 lutego 2021, 19:52

    Aktualizacja: 11 lutego 2021, 19:52

  • 1
  • Powiększ tekst

W środę część prywatnych nadawców telewizyjnych i radiowych oraz wydawcy prasowi pod hasłem „Media bez wyboru” protestowali przeciw zapowiedzianemu w zeszłym tygodniu podatkowi od przychodów reklamowych

W ten sposób po raz pierwszy TVN nie wyemitował „Faktów”, a Polsat „Wydarzeń”. Od rana m.in. telewizje TVN24 i Polsat News zamiast programu nadawały specjalny komunikat. Na portalach, m.in. TVN24, Onet i Interia czytelnicy nie przeczytali żadnego artykułu. Do akcji przyłączyły się również niektóre dzienniki oraz stacje radiowe.

Według biorących udział w proteście mediów wprowadzenie składki będzie oznaczać m.in. osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, a także ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści.

Portal Wirtualne Media podaje, że nadawcy i wydawcy nie chcą ujawnić, jak duże przychody reklamowe stracili wskutek wstrzymania emisji i publikacji na dobę. „Najwięcej kosztowało to Telewizję Polsat i TVN Grupę Discovery. Kanały każdego z tych nadawców mają powyżej 22 proc. łącznego udziału w rynku oglądalności.” Ma to oznaczać straty pomiędzy 2, a 5 mln zł.

Czytaj więcej: Protest kosztował media ponad 5 mln zł. TVN i Polsat pierwszy raz w historii nie nadały programów informacyjnych

Czytaj też: Sellin: małe media nie będą objęte podatkiem od reklamy

Wirtualne Media/KG

Wiadomości Google

Kliknij Obserwuj i bądź na bieżąco!

Powiązane tematy

Komentarze