Obliczanie strat po strajku. Ile kosztował media?
W środę część prywatnych nadawców telewizyjnych i radiowych oraz wydawcy prasowi pod hasłem „Media bez wyboru” protestowali przeciw zapowiedzianemu w zeszłym tygodniu podatkowi od przychodów reklamowych
W ten sposób po raz pierwszy TVN nie wyemitował „Faktów”, a Polsat „Wydarzeń”. Od rana m.in. telewizje TVN24 i Polsat News zamiast programu nadawały specjalny komunikat. Na portalach, m.in. TVN24, Onet i Interia czytelnicy nie przeczytali żadnego artykułu. Do akcji przyłączyły się również niektóre dzienniki oraz stacje radiowe.
Według biorących udział w proteście mediów wprowadzenie składki będzie oznaczać m.in. osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, a także ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści.
Portal Wirtualne Media podaje, że nadawcy i wydawcy nie chcą ujawnić, jak duże przychody reklamowe stracili wskutek wstrzymania emisji i publikacji na dobę. „Najwięcej kosztowało to Telewizję Polsat i TVN Grupę Discovery. Kanały każdego z tych nadawców mają powyżej 22 proc. łącznego udziału w rynku oglądalności.” Ma to oznaczać straty pomiędzy 2, a 5 mln zł.
Czytaj więcej: Protest kosztował media ponad 5 mln zł. TVN i Polsat pierwszy raz w historii nie nadały programów informacyjnych
Czytaj też: Sellin: małe media nie będą objęte podatkiem od reklamy
Wirtualne Media/KG