Informacje

TMobile - zdjęcie ilustracyjne. / autor: Fratria
TMobile - zdjęcie ilustracyjne. / autor: Fratria

UOKiK: Sąd Apelacyjny oddalił apelację T- Mobile Polska

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 22 czerwca 2021, 17:10

  • Powiększ tekst

Sąd Apelacyjny oddalił apelację T- Mobile Polska, którą firma złożyła od wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie decyzji Prezesa UOKiK - poinformował we wtorek na Twitterze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Sąd Apelacyjny oddalił apelację T-Mobile Polska, którą firma złożyła od wyroku SOKiK (Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - UOKiK) w sprawie decyzji Prezesa UOKiK. Operatora ukarano w niej 15 mln zł za uruchamianie klientom dodatkowo płatnych usług, na które nie wyrazili wyraźnej zgody” - napisano w komunikacie UOKiK.

Zgodnie z informacją urzędu, w sierpniu 2016 r. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął wobec T-Mobile postępowanie w sprawie praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, natomiast na początku stycznia 2017 r. nałożył na T-Mobile Polska 15 mln zł kary za dodatkowe płatności związane z usługami Granie na Czekanie, Szafa Gra i Prenumerata realizowanymi bez wyraźnej zgody od konsumentów.

UOKiK zarzucił firmie, że pobiera od klientów dodatkowe płatności w związku ze świadczeniem usług Granie na czekanie, Szafa Gra i Prenumerata bez uzyskania wyraźnej zgody klientów.

Postępowanie regulatora wykazało, że spółka domyślnie aktywowała usługi przy zawarciu umowy lub doładowaniu konta. Przez okres promocyjny korzystanie z tych usług było nieodpłatne, jednak konsument, który sam z nich nie rezygnował (np. poprzez wysłanie SMS lub kontakt z biurem obsługi abonenta), ponosił dodatkowe koszty, mimo że podczas zawierania umowy spółka nie uzyskiwała wyraźnej zgody na takie dodatkowe płatności.

Czytaj także: Polkomtel z dużą karą od UOKiK za mylące reklamy

autor: Ewa Wesołowska PAP/gr

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych