Polskie meble szturmują Amerykę
Polski pawilon prezentujący firmy meblarskie powstał przy udziale Polskiej Fundacji Narodowej podczas prestiżowych międzynarodowych targów meblarskich w Stanach Zjednoczonych – poinformował w niedzielę PAP Temistokles Brodowski z PFN.
PFN wsparł już podobną akcję promocji polskiego przemysłu meblarskiego w ubiegłym roku – przypomniał w rozmowie z PAP Brodowski. Podał, że w tegorocznej jesiennej prezentacji na targach w High Point w Karolinie Północnej wzięły udział firmy Benix, Black Red White, Gala Collezione, Raw, Szynaka Meble, Vzór oraz Zieta Studio, które mają szansę na sukces na wymagającym amerykańskim rynku.
Oferta polskiego pawilonu to wspólne przedsięwzięcie Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli oraz Polskiej Fundacji Narodowej w ramach projektu „European Smart Design from Poland”.
„Polscy przedsiębiorcy i projektanci wspólnie osiągnęli szóste miejsce na świecie pod względem wartości produkcji mebli oraz drugie miejsce pod względem wartości eksportu” – powiedział PAP prezes Polskiej Fundacji Narodowej Marcin Zarzecki.
„Nasz projekt koncentruje się na ich dorobku i osiągnięciach, wspiera ich w drodze do dalszego sukcesu na tym trudnym amerykańskim rynku” – podkreślił.
„Wizerunek polskiego meblarstwa na świecie mimo tych sukcesów niestety nadal koncentruje się na zredukowanej cenie przy zachowaniu wysokiej jakości. Wyższe stawki można uzyskać promując jakość, pokazując rodowód i historię branży meblowej w Polsce. Sami polscy przedsiębiorcy mają ograniczoną zdolność samodzielnego budowania takiej marki, dlatego wspieramy takie inicjatywy, jak udział w targach w USA” – zaznaczył prezes PFN.
Wiceprezes Fundacji Michał Góras zaznaczył, że decyzja o udziale w tych właśnie targach w Karolinie Północnej nie jest przypadkowa, bo mogą się one poszczycić ponad 100-letnią tradycją handlu meblami w Stanach.
„Każdego roku wystawa gromadzi profesjonalistów, designerów, architektów wnętrz i handlowców ze wschodniego wybrzeża USA. High Point odróżnia się od ośrodków targowych w Europie tym, że wystawy są rozmieszczone w niemal 160 obiektach na terenie całego miasta a łączna powierzchnia wystawiennicza wynosi ponad 1,1 mln metrów kwadratowych” - podkreślił.
W jego ocenie udział w tych targach ma „dla naszych firm ogromny potencjał biznesowy, ponieważ w kalendarzu osób decydujących o wprowadzaniu mebli do sprzedaży w amerykańskich sieciach handlowych to wydarzenie jest obowiązkową pozycją”.
PAP/ as/