Informacje

polski 'elektryk' Izera / autor: Izera/Facebook
polski 'elektryk' Izera / autor: Izera/Facebook

Rytwiński: Sprawimy, że Izera wywalczy silną pozycję na rynku

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 30 grudnia 2021, 23:09

    Aktualizacja: 30 grudnia 2021, 23:15

  • Powiększ tekst

Sądzę, że mimo czekających nas wielu niespodzianek, jesteśmy w stanie doprowadzić do szczęśliwego zakończenia, czyli do uruchomienia produkcji Izery. Ze swojej strony mam nadzieję, że w tym pomogę, dzięki czemu unikniemy wielu błędów – mówi Romuald Rytwiński, doradca zarządu ElectroMobility Poland, na portalu samar.pl

W przemyśle motoryzacyjnym zachodzą interesujące zmiany, a projekt Izera jest ich najlepszym przykładem. Moje ściśle związane z motoryzacją doświadczenie zawodowe pozwala mi przewidywać, że przy właściwym podejściu do inwestycji w polski samochód elektryczny będziemy w stanie osiągnąć relatywnie silną pozycję na rynku. Przez całe dziesięciolecia byłem związany z branżą motoryzacyjną – pracowałem dla FSO w Warszawie, budowałem i zarządzałem gliwicką fabryką Opla, dla koncernu General Motors miałem okazję pracować w kilku krajach. Obecnie to „elektryki” stają się jednak podstawą rozwoju przemysłu motoryzacyjnego – mówi Rytwiński.

Uruchomienie produkcji każdego samochodu co do zasady jest dość podobne i dobrze opisane. Mimo to, zawsze mogą pojawić się jakieś niespodzianki i wyzwania […] Sądzę, że także w przypadku Izery, mimo czekających nas wielu niespodzianek, jesteśmy w stanie doprowadzić do szczęśliwego zakończenia, czyli do uruchomienia produkcji aut. Ze swojej strony mam nadzieję, że w tym pomogę, dzięki czemu unikniemy wielu błędów.

I jeszcze jedna ważna kwestia. Odpowiednie rozpoczęcie produkcji ma kluczowe znaczenie dla budowania wartości marki i opinii o niej. Od samego początku nasze samochody muszą być więc wykonane perfekcyjnie – mówi Rytwiński cytowany przez portal samar.pl.

Rytwiński przypominając, że budowa fabryki Opla pochłonęła około dwóch lat, wskazał na początek 2023 r., jako optymalny czas rozpoczęcia budowy fabryki w Jaworznie, aby pierwsze samochody zjechały z taśmy produkcyjnej pod koniec 2024 r.

Były dyrektor zakładów General Motors zarekomendował, aby w związku z brakiem silnego koncernu motoryzacyjnego jako partnera dla Izery, podpisać umowę z firmą, która zaprojektuje fabrykę bądź pozyskać inwestora zastępczego, który będzie odpowiedzialny za jej budowę. Dodał, że bardzo sprzyjać realizacji inwestycji będzie to, że w Polsce działają obecnie całe sieci dostawców komponentów i części zamiennych dla branży.

Czytaj więcej na stronie samar.pl

Czytaj też: Rekordowe inwestycje w gospodarce morskiej

samar.pl/mt

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych