Informacje

Romet MTB / autor: mat. prasowe
Romet MTB / autor: mat. prasowe

Romet zyskał sieć dystrybucji

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 22 kwietnia 2022, 20:40

  • Powiększ tekst

Romet przejął sieć wielkopowierzchniowych sklepów rowerowych z asortymentem sportowym Prorowery.pl, podała spółka. Grupa Romet zakłada, że inwestycja już w tym sezonie przyniesie przychód na poziomie ponad 100 mln zł, co da to możliwość osiągnięcia łącznego wyniku na poziomie ponad 600 mln zł

Sieć Prorowery.pl to 45 placówek o łącznej powierzchni ponad 30 tys. m2, zlokalizowanych w miejscowościach na terenie całego kraju, w których Romet nie posiadał do tej pory swoich sklepów. Do końca roku firma planuje otworzyć kolejnych 30-35 sklepów, podano również.

Nowa inwestycja jest odpowiedzią na aktualne potrzeby klientów, którzy oczekują kompleksowej, profesjonalnej obsługi w sklepach specjalistycznych, jest również świadomym krokiem rozwoju Grupy Romet w kierunku sprzedaży bezpośredniej zgodnie z najnowszymi, światowymi trendami, przekonuje spółka.

Trendy sprzedaży w branży sportowej istotnie zmieniły się na przestrzeni ostatnich kilku lat, szczególnie w obszarze łączenia zakupów przez Internet z bezpośrednim kontaktem z klientem i umożliwieniem mu fizycznego doświadczenia z produktem. Dlatego podjęliśmy kroki, aby skalować nasz biznes w zgodzie z tymi trendami i dynamicznie rozwijamy naszą sieć sklepów. Nowa inwestycja uzupełnienia dotychczasową sieć dystrybucji rowerów marki Romet, która aktualnie liczy ponad 600 salonów partnerskich, o własne sklepy. To co odróżnia nas od konkurencji i większości funkcjonujących obecnie sklepów rowerowych to możliwość przetestowania roweru przed zakupem. Wielu klientów tego oczekuje, a taką możliwość daje niewiele sklepów w naszej branży. Równie istotne jest to, że klient ma do dyspozycji szeroki asortyment wyspecjalizowanych w swoich segmentach kilku wiodących na rynku marek rowerowych - powiedział prezes Grupy Romet Grzegorz Grzyb, cytowany w komunikacie.

Dodatkowo w wybranych, dużych miastach będą również otwierane Show Roomy, stanowiące wzór podejścia Omnichannel, łączącego salon stacjonarny ze sprzedażą online, zaznaczono.

Specyfika produktu jakim jest rower powoduje, że klient w procesie zakupu chce rower zobaczyć, ‘przymierzyć’ się do niego i najlepiej przetestować przed podjęciem decyzji. Jednocześnie widzimy wyraźny, wręcz skokowy wzrost internetowej sprzedaży. Dlatego równolegle do rozwoju kanałów e-commerce budujemy największą w Polsce, w pełni profesjonalną sieć wyspecjalizowanych, stacjonarnych salonów rowerowych. Jesteśmy przekonani, że taki produkt jak rower, powinien być sprzedawany równolegle w sklepie stacjonarnym oraz w kanałach e-commerce. Te dwa obszary, na których obecnie najbardziej się skupiamy i intensywnie je rozwijamy, powinny ze sobą współgrać oraz płynnie się uzupełniać. Jesteśmy pewni, że taka synergia zwiększająca komfort i poczucie bezpieczeństwa wśród klientów, pozwoli nam na dotarcie do szerszego grona odbiorców - podsumował Grzyb.

Romet to firma rodzinna ze 100% polskiego kapitału, odbudowujący swoją dawną pozycję lider w branży jednośladów z ponad 30-letnim doświadczeniem w produkcji rowerów. W swoich fabrykach produkuje rocznie ok. 400 tys. rowerów, co stanowi 1/3 całej produkcji w Polsce. Fabryki Romet zlokalizowane są w siedzibie głównej w Podgrodziu koło Dębicy oraz w Jastrowiu na północy Polski wraz z centrum logistycznym w Kowalewie.

W styczniu marka Romet już po raz piąty znalazła się na liście najsilniejszych polskich marek, wybranych w największym w Polsce, niezależnym konsumenckim badaniu siły i wizerunku marki. Superbrand otrzymuje marka, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie. Wyróżnienie w kategorii: Sport i akcesoria sportowe – to mocna rekomendacja konsumentów, którzy wyrazili swoją gotowość do polecenia jej produktów. Marka Romet uzyskała najwyższą punktację, biorąc pod uwagę rozpoznawalność marki oraz skłonność do jej polecenia innym.

ISBnews, mw

CZYTAJ TEŻ: W strefie euro wahania w nastrojach, ale nie jest źle

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych