Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com

Aktywa Renault w Rosji sprzedane państwu rosyjskiemu

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 16 maja 2022, 15:40

  • Powiększ tekst

W poniedziałek podpisano umowy zezwalające na przekazanie Federacji Rosyjskiej aktywów grupy Renault w Rosji – poinformował francuski koncern motoryzacyjny. Renault zastrzega, że ma możliwość odkupienia swoich udziałów w AwtoWAZ przez sześć lat

Rada dyrektorów Grupy Renault jednogłośnie zatwierdziła podpisanie umów dotyczących sprzedaży 100 proc. udziałów Grupy Renault w Renault Rosja miastu Moskwie oraz 67,69 proc. udziałów w AwtoWAZ na rzecz NAMI (Centralny Instytut Badań i Rozwoju Samochodów i Silników) - przekazał francuski koncern w poniedziałek.

Nie podano żadnych szczegółów finansowych transakcji, ale rosyjski minister przemysłu i handlu Denis Manturow powiedział w kwietniu, że Renault planuje sprzedać swoje rosyjskie aktywa za „symbolicznego rubla”.

Dzisiaj podjęliśmy trudną, ale konieczną decyzję. Dokonujemy odpowiedzialnego wyboru w stosunku do naszych 45 tys. pracowników w Rosji, jednocześnie zachowując wyniki grupy i naszą zdolność do powrotu do kraju w przyszłości w innym kontekście – powiedział dyrektor generalny Renault Luca de Meo, cytowany w informacji prasowej grupy.

Rosja jest drugim po Francji najważniejszym rynkiem dla Renault. Z powodu sankcji i presji międzynarodowej po agresji Rosji na Ukrainę 24 lutego koncern zdecydował się zamknąć swoją fabrykę pod Moskwą, która produkuje samochody marek Nissan i Renault.

Francuska grupa motoryzacyjna boryka się również z problemami logistycznymi z powodu spowodowanego sankcjami niedoboru importowanych komponentów. W kwietniu AwtoWAZ musiał wysłać swoich pracowników na płatny urlop na trzy tygodnie, wstrzymując większość swojej produkcji.

Czytaj też: [Renault zawiesza produkcję samochodów w fabryce w Moskwie](

PAP/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych