Ważne wieści o CPK! Wybrano kluczowego inwestora
Struktura finansowania samego lotniska CPK to w 60 proc. instrumenty dłużne, a w 40 proc. kapitał - udziały w spółce CPK, która będzie operowała przyszłym lotniskiem - poinformował we wtorek pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała. Kontrola właścicielska zostaje po stronie Skarbu Państwa - dodał.
„Struktura finansowania samego lotniska CPK to w 60 proc. instrumenty dłużne, a w 40 proc. kapitał-udziały w spółce CPK, która będzie operowała przyszłym lotniskiem. I do 49 proc. udziałów w tych 40 proc. zaoferowaliśmy inwestorom (kontrola właścicielska zostaje po stronie Skarbu Państwa)” - napisał Horała na Twitterze.
CZYTAJ TEŻ:
Już zaczyna się zwijanie torów – inwestycje do szuflad
Pełnomocnik rządu ds. CPK wskazał, że wybrany został inwestor, który chce wyłożyć do 8 mld zł na budowę CPK w zamian za objęcie mniejszościowych udziałów w spółce operującej lotniskiem.
„To konsorcjum Vinci Airports i IFM Global Infrastructure Fund.” - podał Horała.
Poinformował, że postępowanie trwało kilkanaście miesięcy i zakończyło się 13 października.
Dodał jednocześnie, że „postępowanie nie dotyczy sprzedaży udziałów w Państwowych Portach Lotniczych, gruntów lub czegokolwiek z majątku lotniska Okęcie itp. - tylko inwestycji w nowe lotnisko”.
Jak zaznaczył Horała, pozyskując inwestorów mniejszościowych „zyskujemy kapitał, zachowując kontrolę właścicielską”.
Pełnomocnik zaznaczył, że wybór oferty, a następnie podpisanie umowy będzie oznaczało przyciągniecie do Polski bezpośredniej inwestycji o wartości do 8 mld zł.
PAP/ as/