Informacje

Wiceszef resortu infrastruktury myśli o wydzieleniu z LOT do osobnej firmy obsługi cargo / autor: Fratria / Andrzej Wiktor
Wiceszef resortu infrastruktury myśli o wydzieleniu z LOT do osobnej firmy obsługi cargo / autor: Fratria / Andrzej Wiktor

Rząd planuje podział LOT-u?

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 8 lipca 2024, 17:23

    Aktualizacja: 8 lipca 2024, 17:47

  • Powiększ tekst

Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury oraz pełnomocnik rządu ds. CPK od 1 lipca odpowiada za strategiczne decyzje w sprawie PLL LOT. Zaczął swoją działalność od rzucenia pomysłu… podziału naszych flagowych linii lotniczych. Z LOT-u miałaby być wydzielona część zajmująca się przewozami cargo.

Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury oraz pełnomocnik rządu ds. CPK udzielił obszernego wywiadu portalowi wnp.pl. Odpowiadając na pytania związane z poważnym uszczupleniem projektu CPK w kluczowym obszarze cargo Maciej Lasek stwierdza:

Cargo lotnicze powinniśmy rozwijać, ale mówmy o realnych liczbach i możliwościach. Może powinna się pojawić nasza linia, która specjalizowałaby się w obsłudze tego rynku? Z własnymi samolotami i obsługą. Na potrzeby lotów takimi frachtowcami można by już teraz wykorzystywać infrastrukturę m.in. lotniska w Katowicach. All cargo ma swoje zalety – takie samoloty mogą latać tam, gdzie nie wykonuje się rejsów z pasażerami.

»» O biznesie i wynikach PLL LOT czytaj tutaj:

Odlotowe wyniki LOT-u!

LOT-owi przybywają nowe skrzydła

LOT osiąga fenomenalne wyniki finansowe, więc rząd chce... podzielić firmę / autor: Fratria / Andrzej Wiktor
LOT osiąga fenomenalne wyniki finansowe, więc rząd chce… podzielić firmę / autor: Fratria / Andrzej Wiktor

Wzorem dla LOT… Lufthansa

Czy ja dobrze rozumiem – chciałby pan LOT-u Cargo jako osobnej linii lotniczej? – pyta prowadzący rozmowę red. Adam Sierak z wnp.pl.

To jest niewykluczone. Jeżeli LOT podjąłby takie wyzwanie i oszacowałby, że rynkowo ma to sens… Popatrzmy na Lufthansę, która – to fakt - jest zdecydowanie większa niż nasz LOT. Oni mają swoje frachtowce. Jest ich blisko dwadzieścia. Dlaczego my mamy czekać z rozwojem cargo do otwarcia lotniska w Baranowie? Przecież to nie jest warunek, by ten segment się u nas rozwinął z sukcesem. Powinniśmy już wcześniej pomyśleć o tym, by na tym rynku wypracować mocniejszą pozycję właśnie przy pomocy własnych samolotów all cargo. Katowice, z racji dostępu do największych firm przemysłowych w kraju, są dobrym miejscem, by to wypróbować. 

Dziennikarz drąży : Postawi pan takie zadanie dla zarządu LOT-u, by rozwijać w ten sposób cargo?

Rozmawiałem z prezesem Michałem Fijołem (prezes PLL LOT - red.) na ten temat. Wiem, że taka wizja nie jest wykluczona. Oczywiście decyzje żadne nie zapadły. PLL LOT odnotował fenomenalne wyniki za zeszły rok. Trzeba jednak pamiętać, że nasz przewoźnik intensywnie rozbudowuje swoją flotę, ma też do spłacenia udzieloną w pandemii pomoc publiczną. Chciałbym, by LOT rozwinął u siebie all cargo, ale to musi być świadoma decyzja, która nie będzie motywowana tylko wolą polityczną. To się musi obronić biznesowo - odpowiada Maciej Lasek.

Minister Maciej Lasek dla wnp.pl: Chciałbym, by LOT rozwinął u siebie all cargo / autor: Fratria / Andrzej Wiktor
Minister Maciej Lasek dla wnp.pl: Chciałbym, by LOT rozwinął u siebie all cargo / autor: Fratria / Andrzej Wiktor

»» Cały tekst wywiadu z wiceministrem infrastruktury czytaj na portalu wnp.pl: w publikacji Maciej Lasek o CPK: to nie koniec oszczędności [TYLKO U NAS]

Oprac. Sek

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Budżet państwa - jesień będzie gorąca

Polska na straży bezpieczeństwa paliwowego… Niemiec!

Zapukają do Twojego domu i sprawdzą. Nowy obowiązek

Triumf Polski! Gazprom zapłaci rekordową karę

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych