Niemiecki potentat FlixTrain pcha się na polskie tory!
Koncern Flix, który zdominował rynek międzymiastowych i międzynarodowych autobusowych przewozów pasażerskich i działa nad Wisłą pod marką FlixBus, chce zdobyć przyczółek w kolejowych przewozach osób pod brandem FlixTrain. Na pierwszy ogień ma pójść połączenie Warszawa-Poznań-Berlin.
W ostatnim czasie coraz więcej zagranicznych przewoźników uruchamia połączenia kolejowe do Polski. Jak informuje branżowy serwis portalkolejowy.pl, właśnie dołącza do tego grona spółka Flix. To niemiecki koncern transportowy, który pojawił się w Polsce w 2015 roku i zyskał popularność, oferując przewozy autobusowe pod marką FlixBus. Charakterystyczne zielono-pomarańczowe autokary zobaczyć można na drogach w aż 35 europejskich krajach.
FlixTrain Warszawa-Berlin od grudnia 2025 roku
Od 2018 roku firma oferuje także przewozy kolejowe – na razie na terenie Niemiec (trasy: Berlin-Hamburg, Frankfurt-Stuttgart i Kolonia-Hamburg), ale ma się to zmienić, bo FlixTrain postanowił niedawno rozszerzyć ofertę połączeń kolejowych i złożył do Urzędu Transportu Kolejowego formalny wniosek o uruchomienie własnego połączenia Warszawa-Berlin. Jak wynika z informacji przekazanych przez portalkolejowy.pl, pierwszy pociąg na tej trasie miałyby ruszyć 14 grudnia 2025 roku. Plan zakłada realizowanie połączenia przez 5 lat, czyli do końca 2030 roku.
Początek trasy: Warszawa Wschodnia
Stacją początkową byłaby Warszawa Wschodnia, następne przystanki to: Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia i Poznań Główny, natomiast stację końcową zaplanowano w Berlinie Hauptbahnhof. Co ciekawe, nowe połączenie FlixTrain miałoby być dostępne wyłącznie w ruchu międzynarodowym. W związku z tym pasażerowie będą mogli kupić bilety jedynie z Berlina do Poznania czy Warszawy i odwrotnie, ale pomiędzy Warszawą i Poznaniem nie będzie to możliwe.
Dwa połączenia dziennie
Zgodnie z planowanym rozkładem, FlixTrain odjeżdżałby z Warszawy Wschodniej dwa razy dziennie - o godz. 8.03 i 16.03, a z Berlina – o godz. 8.52 i 14.52. Obecnie przewoźnik oczekuje na oficjalne zezwolenie Urzędu Transportu Kolejowego.
Źródło: portalkolejowy.pl
Oprac. GS
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Hossa przemysłu moto w Polsce właśnie się kończy
Broń zamachowca: ten karabin miał zabić Donalda Trumpa
Dramatycznie kurczy się eksport do Niemiec
MF: wzrost płac w budżetówce nieco wyższy niż 4,1 proc.?
»» Najnowsze wydanie „Wywiadu Gospodarczego” oglądaj tutaj: