Informacje

Ze smartfonów korzysta w Polsce blisko 76 proc. obywateli. (zdj. poglądowe) / autor: Pixabay
Ze smartfonów korzysta w Polsce blisko 76 proc. obywateli. (zdj. poglądowe) / autor: Pixabay

Smartfonem płacimy aż o 17 proc. częściej niż rok temu

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 25 września 2024, 19:39

  • Powiększ tekst

W pierwszej połowie 2024 roku polscy konsumenci kupili na swoich smartfonach aż o 17 proc. towarów więcej niż w tym samym okresie ub.r. Średnio na jeden zakup z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wydaliśmy ponad 68 zł.

Eksperci z sieci marketingu partnerskiego Admitad przeanalizowali ponad 26 mln zamówień mobilnych na całym świecie, z czego ponad 8 mln pochodziło z Polski. Zebrane dane wskazują, jak zachowują się polscy konsumenci i które strategie pomagają markom efektywnie optymalizować swoje mobilne kanały sprzedaży.

Mobilny koszyk coraz zasobniejszy

Okazuje się, że rośnie nie tylko liczba zamówień składanych za pomocą smartfonów, ale także kwoty, które konsumenci są skłonni wydać. Średnia globalna wartość koszyka w zamówieniach mobilnych wzrosła z 25,5 dol. w 2023 roku do 28,7 dol. w pierwszej połowie br. W Polsce, choć poziom dochodów jest wciąż niższy niż w krajach wysoko rozwiniętych, wartość zamówień również wykazuje tendencję zwyżkową – wzrosła z 16 dol. (około 61,5 zł) w zeszłym roku do 17,1 dol. (65,8 zł) obecnie.

Co kupujemy?

Najpopularniejsze produkty zamawiane za pośrednictwem smartfonów to „moda”, a więc odzież, obuwie i akcesoria. Odpowiada ona za ponad 21 proc. sprzedaży w tym kanale, jednak w ciągu minionego roku obniżyła loty o 7 pkt proc.

Na drugim miejscu znajduje się elektronika, odpowiadająca za 16,3 proc. zamówień. Jej popularność, w przeciwieństwie do mody, rośnie – w 2023 roku udział elektroniki w wartości sprzedaży wyniósł 13,9 proc. zakupów. Największy wzrost zanotowały podkategorie telefonów i telekomunikacji (+19 proc. r/r) oraz sprzętu AGD (+21 proc. r/r).

Różnorodny asortyment

W dalszej kolejności Polacy najchętniej zamawiają artykuły z kategorii: dom i ogród (15,6 proc. ogółu zamówień), artykuły sportowe (8,1 proc.), produkty z zakresu urody i zdrowia (7,4 proc.) oraz zabawki i artykuły hobbystyczne (7,3 proc.). Popularnością cieszą się także artykuły dla dzieci (5,9 proc.) oraz produkty motoryzacyjne (4,6 proc.). W pierwszej połowie 2024 roku szczególnie dynamicznie rosła sprzedaż mobilna narzędzi (+24 proc.), części samochodowych (+21 proc.) oraz artykułów sportowych (+17 proc.).

Oprac. GS

»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje.

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Ogrody działkowe ocaleją! Wystarczyło jedno zdanie

Nie ma pieniędzy. NFZ. Szpitale odmawiają przyjęć

Polsko-hiszpańska szybka kolej dla CPK!

»» Rozmowa z red. Agnieszką Łakomą o elektromobilności na antenie telewizji wPolsce24 – oglądaj tutaj:

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych