Niemiecka policja: Wątpliwa skuteczność kontroli na granicy
Od połowy września trwają wzmożone kontrole na granicach w północnych i zachodnich Niemczech. Związek zawodowy policjantów (GdP) twierdzi, że nie jest to skuteczne w walce z nielegalną imigracją - napisał portal dziennika „Sueddeutsche Zeitung”.
Niepotrzebne? A jednak są. Po co?
Według portalu gazety przewodniczący GdP Andreas Rosskopf „używa wymownego słowa, aby opisać efekt niemieckich kontroli granicznych: „niski”. „SZ” cytuje wypowiedź szefa GdP, który powiedział portalowi RND, że liczba wydaleń imigrantów jest niska, a liczba wykrytych przemytników ludzi „stosunkowo niska”.
Brak personelu, brak profesjonalnego sprzętu, brak efektu odstraszającego
GdP miał wątpliwości co do wdrożenia kontroli jeszcze przed ich rozszerzeniem - pisze portal „SZ”. Główną obawą był brak personelu. Niektórzy policjanci są wycofywani z dworców kolejowych i lotnisk do kontroli granicznych. Według Rosskopfa brakuje nie tylko personelu, ale również profesjonalnego sprzętu.
Kontrole nie mają również efektu odstraszającego. Według Rosskopfa przekazywanie osób ubiegających się o ochronę i azyl do Federalnego Urzędu ds. Migracji i Uchodźców (Bamf) utrzymuje się na wysokim poziomie. Potwierdzają to również dane urzędu, które wskazują na wzrost liczby wniosków o azyl w pierwszych dniach po rozpoczęciu kontroli granicznych.
Koniec strefy Schengen
Kontrole na północy i zachodzie RFN są planowane na sześć miesięcy. Jednak inne przejścia graniczne pokazują, że okres ten może zostać przedłużony. Kontrole na granicach z Polską, Czechami i Szwajcarią są przeprowadzane od połowy października 2023 roku, a na granicy z Austrią od września 2015 r. - przypomniał portal „SZ”.
Nowe kontrole graniczne na zachodzie i północy Niemiec weszły w życie 16 września. Federalna ministra spraw wewnętrznych Nancy Faeser uzasadniła ten krok tym, że kraj jest przeciążony dużą migracją.
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje.
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Gigantyczna elektrownia do likwidacji! 500 miejsc pracy
Nie ma pieniędzy. NFZ. Szpitale odmawiają przyjęć
Motogigant zwalnia załogę w Gliwicach. 500 osób na bruk
»» Rozmowa z Czesławem Warsewiczem, byłym prezesem PKP Cargo o rynku transportowym na antenie telewizji wPolsce24 – oglądaj tutaj: