Informacje

Najwięcej odwołanych lub opóźnionych o więcej niż 3 godziny lotów odnotowano w Polsce w sierpniu. / autor: Pixabay
Najwięcej odwołanych lub opóźnionych o więcej niż 3 godziny lotów odnotowano w Polsce w sierpniu. / autor: Pixabay

Odszkodowania należą się 400 tys. pasażerów samolotów!

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 29 września 2024, 17:55

  • Powiększ tekst

Z danych firmy Airhelp, zajmującej się wspieraniem pasażerów linii lotniczych, wynika, że w kończącym się sezonie letnim liczba pasażerów lotniczych w Polsce uprawnionych do odszkodowań przekroczyła 400 tys. Na ubieganie się o nie zdecydował się ledwie ułamek osób poszkodowanych przez linie lotnicze.

Początek sezonu wakacyjnego (czerwiec) był niezbyt udany dla prawie 133 tys. pasażerów, którzy mieli podstawy do ubiegania się o rekompensatę. Liczba ta odzwierciedla z jakimi problemami operacyjnymi borykały się linie lotnicze. Najprawdopodobniej nagły wzrost zainteresowania lataniem po spokojniejszych miesiącach wiosennych zaskoczył przewoźników.

Najgorszy był sierpień

W lipcu, na który przypada szczyt sezonu wakacyjnego, liczba pasażerów z roszczeniami wzrosła do 140 tys. Problemy z infrastrukturą i zakłócenia w działaniu linii lotniczych poskutkowały dalszym wzrostem odsetka opóźnionych i odwołanych lotów. Sierpień okazał się miesiącem z największą liczbą pasażerów uprawnionych do odszkodowania – było blisko 142 tys.

Trzy godziny opóźnienia? Biegnij po pieniądze

Rozporządzenie KE nr 261/2004 wyraźnie wskazuje pasażerowie lotów w całej UE mają prawo do odszkodowania przy opóźnieniu lotu powyżej trzech godzin, odwołaniu lotu lub przepełnieniu samolotu. W obliczu rosnącej liczby zakłóceń w lotach, warto wiedzieć jakie prawa przysługują latającym. Niestety, jak alarmuje AirHelp, ze świadomością tych praw jest u nas na bakier.

Nie zawsze otrzymasz rekompensatę

Trzeba jednak pamiętać, że o odszkodowanie można ubiegać się, gdy lot jest odwołany, opóźniony (o więcej niż 180 minut) lub przepełniony (ztw. overbooking) z przyczyn zależnych od przewoźnika. Jeżeli są to przyczyny niezależne, jak złe warunki atmosferyczne, klęski żywiołowe, albo zagrożenie bezpieczeństwa, wtedy na odszkodowanie nie ma szans.

Źródło: Airhelp

Oprac. GS

»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje.

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Bundeswehra rusza do Polski! „Warszawa prosi o pomoc”

Lista najbardziej toksycznych owoców i warzyw na świecie

W Opolu skończyły się pieniądze na pomoc dla powodzian

»» Rozmowa z red. Joanną Buczyńską o tym, co się stanie z cenami nieruchomości na terenach objętych powodzią? na antenie telewizji wPolsce24 – oglądaj tutaj:

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych