Microsoft na zakupach, czyli 26 miliardów dolarów za portal społecznościowy
Microsoft dokonał dziś spektakularnego przejęcia, kupując za 26 miliardów dolarów jeden z popularnych portali społecznościowych.
Portalem, w który postanowił zainwestować Microsoft, jest LinkedIn. Jego głównym przeznaczeniem jest ułatwianie nawiązywania kontaktów zawodowych i biznesowych pomiędzy ludźmi reprezentującymi podobne branże.
Transakcja opiewająca na astronomiczną sumę w wysokości 26 miliardów dolarów zostanie dokonana gotówką. Microsoft na każdą akcję LinkedIn wyłożył 196 dolarów, co oznacza 49,5-proc. premię w stosunku do cen z piątkowego zamknięcia. Transakcja ma zostać sfinalizowana jeszcze w tym roku.
– Dzisiejszy dzień jest nowym początkiem dla LinkedIn – napisał w komunikacie prasowym Reid Hoffman, prezes zarządu tej firmy.
Microsoft poinformował natomiast, że transakcja nie wpłynie w żaden sposób na markę LinkedIn, portal zachowa swoją niezależność, a jego szefem pozostanie Jeff Weiner, który od teraz będzie podlegał bezpośrednio Satyi Nadelli, prezesowi Microsoftu.
Z danych z końca zeszłego roku wynika, że LinkedIn posiada ponad 400 milionów użytkowników, co czyni go jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie.
/mk /reuters
>> Czytaj również: Chińczycy budują stację badawczą... trzy kilometry pod wodą!