Specjalne działania PZU w związku z nawałnicami
W związku z sytuacją na terenach, nad którymi przeszły 11 sierpnia wichury powodując znaczne szkody Grupa PZU wdrożyła procedurę zarządzania kryzysowego, uruchomiono już pierwsze wypłaty, maksymalnie skracając czas zgłaszania szkody – informuje PZU w komunikacie
„W odpowiedzi na apel Pani Premier zostały podjęte specjalne działania, których celem jest jak najszybsza pomoc poszkodowanym w nawałnicach. PZU wdrożyło procedurę zarządzania kryzysowego, uruchomiliśmy pierwsze wypłaty, zwiększona została dwukrotnie liczba konsultantów na infolinii, maksymalnie skróciliśmy czas zgłaszania szkody" – powiedział Roman Pałac, prezes PZU Życie odpowiedzialny za likwidację szkód w Grupie PZU.
Dotychczasowe działania PZU związane z pomocą poszkodowanym w nawałnicach:
1. MOBILNE BIURA
Do bezpośredniej obsługi poszkodowanych, w miejscach o największym natężeniu szkód, zostały skierowane cztery Mobilne Biura PZU – specjalne autobusy z ekspertami PZU.
2. DWUKROTNIE WIĘKSZA LICZBA KONSULTANTÓW
Dwukrotnie została zwiększona liczba konsultantów na infolinii, którzy przyjmują zgłoszenia poszkodowanych. W niedzielę obsłużyli oni o 330% więcej klientów niż zwykle.
3. SPECJALNA ŚCIEŻKA OBSŁUGI NA INFOLINII
Została stworzona dedykowana ścieżka zgłaszania szkód, aby klienci jak najszybciej mogli skontaktować się z konsultantami.
4. PRZYŚPIESZONE WYPŁATY
Uruchomiono specjalną ścieżkę przyspieszonych wypłat. Pierwsze pieniądze już trafiły do poszkodowanych.
5. WYPŁATY NA MASOWĄ SKALĘ W ŚRODĘ
W środę PZU uruchomi wypłaty na masową skalę (we wszystkich zgłoszonych szkodach wypłata zaliczki na poczet odszkodowania nastąpi w terminie 7 dni).
6. WYPŁATY BEZ EKSPERTYZY RZECZOZNAWCY
W wielu przypadkach wypłaty będą dokonane bez ekspertyzy rzeczoznawców.
Od piątku do dzisiaj zgłoszono u ubezpieczyciela ponad 16 000 szkód majątkowych i rolnych oraz ponad 6 000 szkód komunikacyjnych.
Oprac. sek