Wysoka kara dla telekomu
W kwietniu br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK) informował o wszczęciu postępowania przeciwko operatorowi. Teraz UOKiK nałożył na spółkę 500 tys. zł kary za wprowadzanie w błąd klientów. Do Urzędu wpłynęło ponad 300 skarg, najczęściej od seniorów i ich rodzin
Przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej dzwonią do konsumentów posiadających telefon stacjonarny, podając się za dotychczasowego „operatora” konsumenta bądź sugerują, że działają w imieniu takiego podmiotu. Proponują obniżenie abonamentu. W rzeczywistości, po podpisaniu dokumentów dostarczonych przez kuriera konsument zawiera nową umowę z Telekomunikacją Cyfrową.
Pani w telefonie przedstawia się że jest z telekomunikacji Orange, proponuje mi zmianę abonamentu telefonicznego za 25 zł. Pytam tą panią czy na pewno jest moim dotychczasowym operatorem, odpowiada, zapewnia że tak. Mam pani rachunek za telefon i widzę ile pani płaci, więc ja odpowiedziałam to już jak pani zrobi byle było dobrze. Powiedziała że otrzymam papier do podpisania przez jej kuriera - czytamy w komunikacie.
Kara nałożona na Telekomunikację Cyfrową za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów wyniosła prawie 500 tys. zł (499 225 zł).
Nie znaleźliśmy okoliczności łagodzących. Telekomunikacja Cyfrowa wprowadza w błąd, aby pozyskać jak największą liczbę klientów. Mimo że do spółki docierały liczne sygnały nie tylko od konsumentów, spółka nie zmieniła swoich działań. W skargach konsumenci informowali, że dowiedzieli się, że zmienili dostawcę usług telekomunikacyjnych dopiero po zawarciu umowy, najczęściej po otrzymaniu pierwszej faktury, bądź gdy dotychczasowy numer ich telefonu przestał działać. Telekomunikacja Cyfrowa dochodzi od konsumentów - za zerwanie umowy zawartej na czas oznaczony - kary w wysokości 550 zł - mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Urząd nakazał Telekomunikacji Cyfrowej zaprzestanie stosowania niedozwolonych działań. Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.