Rośnie sprzedaż gazet i książek na poczcie
Klienci w ponad 4,6 tys. placówek pocztowych nabyli ponad 12 mln egzemplarzy gazet i ponad 1,5 mln szt. książek w pierwszym półroczu 2018 r., podała Poczta Polska. Oznacza to wzrost przychodów z działalności handlowej w segmencie sprzedaży książek i gazet o 24 proc. w skali roku.
W pierwszej połowie 2018 r. w placówkach pocztowych klienci nabyli ponad 12 mln egzemplarzy gazet. Najchętniej kupowane są tygodniki, które stanowią prawie 50 proc. wolumenu. Dziennik codzienny wybiera co piąty klient zainteresowany zakupem gazet. Bliskość placówek pocztowych oraz szeroka gama prasy sprzyjają decyzjom wyboru placówki jako miejsca zakupu - czytamy w komunikacie.
Jak poinformowano, obecnie w Poczcie Polskiej działa kilkaset samoobsługowych stref handlu umieszczonych w salach obsługi klientów. Strefy funkcjonują w punktach, które mają największy potencjał sprzedażowy. Wielkość stref w danej lokalizacji uzależniona jest od wolnej powierzchni w placówce, jednak każda z nich posiada pełną gamę asortymentową.
Obserwujemy zmiany zachodzące na rynku i się do nich dostosowujemy. Nowa strategia spółki stawia na dynamiczny rozwój firmy, dlatego poszukujemy nowych rozwiązań, nowych źródeł przychodów. Atutem Poczty Polskiej jest sieć placówek, jesteśmy obecni w każdej polskiej gminie. Nasza oferta cieszy się szczególnym zainteresowaniem poza dużymi miastami. Dzięki nam klienci mogą zapoznać się z aktualną prasą czy najciekawszymi wydawnictwami książkowymi – powiedział, cytowany w komunikacie, Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.
Poczta Polska stawiając na dynamiczny rozwój działalności handlowej, systematycznie wzbogaca i uatrakcyjnia swoją ofertę. Wpływy z tej działalności będą w perspektywie kilku lat stanowić istotny element całkowitego obrotu Poczty i uzupełnią przychody z usług listowych, paczkowych, logistycznych, cyfrowych i bankowo-ubezpieczeniowych, podsumowano.
Na podst. ISBnews