Informacje

Protest / autor:  	PAP/Wojciech Pacewicz
Protest / autor: PAP/Wojciech Pacewicz

Astaldi kosztował kolej już ponad 40 mln zł

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 19 października 2018, 18:26

  • 0
  • Powiększ tekst

Wypłacone jest już ponad 40 mln zł dla 34 podwykonawców Astaldi. Kolejne wypłaty przygotowuje wzmocniony zespół, który musi przejrzeć wszystkie niezbędne dokumenty, informuje spółka.

Jesteśmy w bieżących kontaktach z podwykonawcami Astaldi. Przekazujemy kolejne należności. Spółka wykorzystuje wszystkie możliwe i zgodne z prawem możliwości, by jak najszybciej zrealizować pozostałe należności – mówi Arnold Bresch, z zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych (PLK).

W czwartek były płatności dla kolejnych 8 podwykonawców Astaldi, którzy nie otrzymali wcześniej należności za wykonaną pracę. Podwykonawcy Astaldi nie są pozostawieni bez wsparcia - dodaje Bresch.

Według PKP PLK, zróżnicowanie sytuacji podwykonawców powoduje, że konieczne jest indywidualne podejście do poszczególnych podmiotów, które w różny sposób zawierały umowy z Astaldi.

By zapewniać jak najszybsze płatności, pracownicy PLK wzmacniają zespół inżyniera kontraktu – podmiot obsługujący rozliczenie na projekcie. Zespół będzie pracował przez weekend - czytamy w komunikacie.

PKP Polskie Linie Kolejowe rozwiązują także dodatkowe problemy utrudniające płatności dla podwykonawców.

Jak informuje PKP PLK, to bierność PBDiM z Mińska Mazowieckiego, firma nie udostępnia wyników przeprowadzonych badań, a takie dane są niezbędne do potwierdzania jakości wykonanych prac i tym samym zapewnienia możliwości wypłaty. Również Astaldi
nie przyjmuje dokumentów, a to wydłuża procedury. Postępowania dotyczą 106 podmiotów na kwotę około 115 mln zł.

Czytaj także:Astaldi zrobił niemało kłopotów na trasie kolejowej

Wypłaty dotyczą podwykonawców Astaldi z kontraktów: linii kolejowej nr 7 na odcinku Dęblin – Lublin w km 107.283 – 175,850 LOT C oraz linii Poznań – Leszno „Przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Leszno.

PLK zamierzają jak najszybciej kontynuować roboty na linii Lublin –Warszawa i Wrocław – Poznań. Roboty będą prowadziły spółki zależne PKP Polskich Linii Kolejowych. Ze względu na sytuacje z Astaldi opóźnienia prac na linii lubelskiej oceniane jest na około pół roku - informuje PKP PLK.

Powiązane tematy

Komentarze