Informacje

stacja ładowania pojazdów elektrycznych / autor: Źródło: Tauron
stacja ładowania pojazdów elektrycznych / autor: Źródło: Tauron

Współpraca Taurona i KGHM dla elektromobilności

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 10 stycznia 2019, 11:29

  • Powiększ tekst

Tauron i KGHM uruchomiły punkt ładowania samochodów elektrycznych. Jak informuje Tauron, to pierwszy efekt współpracy na rzecz rozwoju elektromobilności w Polsce zainicjowanej przez spółki.

Budowa punktów ładowania pojazdów elektrycznych to kolejny krok w tworzeniu systemu elektromobilności w Tauronie. Już w grudniu uruchomiliśmy dla mieszkańców Katowic usługę casharingu wraz z podstawową infrastrukturą ładowania. Docelowo chcemy zaoferować na zewnątrz usługę budowania infrastruktury ładowania dla e-pojazdów. W Grupie działa już od dwóch lat spółka Magenta, specjalizująca się w usługach dla elektromobilności – mówi, cytowany w komunikacie, Filip Grzegorczyk prezes Taurona.

Z informacji wynika, że uruchomienie stacjonarnego punktu ładowania samochodów elektrycznych to rezultat ubiegłorocznego porozumienia KGHM z Tauronem, które zakłada współpracę w obszarze rozwoju elektromobilności, usług casharingu (wynajem aut na minuty) i budowy infrastruktury stacji ładowania pojazdów.

Oddanie do użytku stacji ładowania pojazdów elektrycznych pokazuje, że od strategii i intencji przechodzimy szybko do czynów. Budujemy firmę odpowiedzialną społecznie, inwestującą w rozwiązania ekologiczne. Jednocześnie, wiemy, że popyt na miedź będzie rosnąć, poprzez rozwój branż związane z OZE i elektromobilnością.  Dlatego chętnie jesteśmy ambasadorem takich rozwiązań, wspierając jednocześnie rządowy Plan Rozwoju Elektromobilności – mówi, cytowany w komunikacie, Marcin Chludziński, prezes KGHM Polska Miedź.

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.