Ryanair pokaże umowę z Modlinem. Ale tylko EY
Ryanair negocjuje z firmą EY klauzulę poufności umowy, jaką zawarł ze spółką Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin; klauzula jest na ukończeniu; jak będzie gotowa, to umowa trafi do EY - powiedział Juliusz Komorek z zarządu Ryanaira.
Chodzi o umowę, jaką Ryanair zawarł z zarządem lotniska w Modlinie w sprawie zasad, na jakich linia operuje w tym porcie. Określa ona m.in. stawki opłat pasażerskich. Według doniesień medialnych, umowa została zawarta do 2023 r.
Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, które jest jednym z akcjonariuszy spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin, wielokrotnie podkreślało, że nie zna treści tej umowy i prosiło zarząd Modlina o wgląd w nią. Zgody takiej ostatecznie nie wydał Ryanair.
Mamy zamiar ujawnić umowę ze spółką Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin. Standardowo w takich przypadkach negocjuje się klauzulę poufności. Ta klauzula jest negocjowana z firmą EY, jest na ukończeniu. W momencie, kiedy ta klauzula będzie ukończona, ta umowa będzie przekazana - powiedział Komorek.
Czytaj także:Ryanair opóźnia wycenę lotniska w Modlinie
Dodał, że w umowie tej „tak naprawdę nic nie ma, czego byśmy nie chcieli pokazać firmie EY”.
Mamy obowiązek zabezpieczenia tej umowy w momencie przekazania jej stronie trzeciej - zaznaczył.
Firma EY prowadzi due diligence, w tym wycenę spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin. Jest to kompleksowe badanie kondycji przedsiębiorstwa, w tym przede wszystkim jego finansów. W trakcie due diligence, oprócz finansowych aspektów, sprawdzane są również kwestie handlowe, prawne czy podatkowe.
Prezes Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze Mariusz Szpikowski przekazał w środę dziennikarzom, że z informacji, które posiada od EY wynika, iż „na skutek problemów ze spływem dokumentacji nie zostanie due diligence zakończone do 31 marca”. Dodał, że zgodnie z informacjami, jakie uzyskał od zarządu portu w Modlinie, badanie ma zakończyć się z końcem kwietnia.
Szpikowski dodał, że w trakcie due diligence pojawił się „pewien dosyć istotny, daleko idący Zgrzyt.
Dlatego że Ryanair, mimo wcześniejszych swoich deklaracji, nadal robi duże problemy z udostępnieniem tej umowy z portem w Modlinie już nie PPL-owi, ale EY, mimo że wcześniej powiedział, że „wielkiej czwórce to udostępni:. Oczywiście port mówi, że musi mieć zgodę na udostępnienie tej umowy wykonawcy due diligence. Dlaczego nagle zarząd spółki potrzebuje zgody Ryanaira na udostępnienie umowy due diligence? To jest dla mnie jakieś kuriozum - mówił.
PPL są jednym z czterech udziałowców lotniska, obok Agencji Mienia Wojskowego, Województwa Mazowieckiego i Nowego Dworu Mazowieckiego. AMW posiada 32,71 proc. udziałów, Województwo Mazowieckie - 33,84 proc., PPL - 28,87 proc., a Nowy Dwór Mazowiecki - 4,57 proc.
Lotnisko w Modlinie istnieje od 2012 roku i obsługuje regularne rejsy irlandzkiego przewoźnika Ryanair. W 2018 roku z portu skorzystało ponad 3 mln pasażerów.
MS, PAP