Informacje

autor: Asseco
autor: Asseco

Asseco dostarczy PGNiG Obrót system bilingowy

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano · 24 lipca 2019, 11:50

    Aktualizacja · 24 lipca 2019, 13:48

  • 0
  • Tagi: Asseco biznes cyfryzacja energetyka finanse informatyzacja innowacje klient PGNiG prąd i gaz
  • Powiększ tekst

PGNiG Obrót Detaliczny zawarło z Asseco Poland umowę na zbudowanie, wdrożenie i serwisowanie Centralnego Systemu Bilingowego. Wartość kontraktu, który ma obowiązywać 8 lat, to 46 mln zł.

Rozwiązanie ma być gotowe do połowy 2022 roku, a następnie do połowy 2027 roku Asseco Poland ma świadczyć usługi serwisu i rozwoju. Asseco w ramach podpisanej umowy przekaże również wszystkie kody źródłowe do systemu.

To moment epokowy wchodzimy w cyfrową rewolucję. Widzimy, że klienci coraz częściej korzystają z kanałów cyfrowych, i zbudowanie tego systemu pozwoli na realne oszczędności dla PGNiG, a także posłuży do analizy potrzeb klientów - skomentował Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

Właśnie dzisiaj podwoiliśmy swoje udziały w rynku bo nabyliśmy hiszpańska firmę Tecsisa. Teraz nasze systemy będą obsługiwać ponad 40 mln odbiorców prądu i gazu na świecie- mówi Paweł Piwowar wiceprezes Aasseco Poland. Stajemy się atrakcyjnym partnerem dla dużych firm, kładziemy nacisk na działania lokalne - dodaje Piwowar z Asseco Poland.

Jak informuje PGNiG Obrót, rocznie wystawianych jest 50 mln faktur, 1,5 mln klientów odwiedza Biuro Obsługi Klienta i 5 mln osób rocznie łączy się z Contact Center, a nowy system usprawni i przyspieszy obsługę klienta.

Mając dostęp do aktualnych danych, będziemy mogli ograniczać ryzyka operacyjne, a także upraszczać procesy zarządcze. Jestem przekonany, że Asseco Poland zbuduje dla nas najbardziej innowacyjny system do obsługi klientów w tej części Europy - mówi prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

Projekt, który zrealizujemy dla PGNiG Obrót Detaliczny to skomplikowane przedsięwzięcie na bardzo dużą skalę. W efekcie największy dostawca gazu w Polsce zyska jedno z najnowocześniejszych rozwiązań na rynku, w pełni dostosowane do wyzwań cyfrowej gospodarki. Dzięki niemu będzie mógł tworzyć nowe innowacyjne produkty dla swoich klientów, ograniczyć koszty operacyjne i szybko dostosowywać się do zachodzących zmian. Asseco posiada unikalne i wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu dużych transformacji systemów, migracji danych oraz wdrażania systemów klasy Biling & CIS. Przykładem są projekty zrealizowane dla największych dostawców energetycznych w Polsce - wskazał wiceprezes Paweł Piwowar.

Według prezesa Muchy,Centralny System Bilingowy to najważniejszy, ale nie jedyny projekt IT realizowany przez PGNiG Obrót Detaliczny w ramach strategii operacyjnej spółki na lata 2017 -2020.

W 2018 roku firma uruchomiliśmy aplikację mobilną mBOK, z której korzysta ponad 260 tys. aktywnych użytkowników. Ten kanał cieszy się ogromną popularnością wśród naszych klientów. W sumie aplikację pobrano 400 tys. razy, 1000 każdego dnia. Mamy 300 tys. użytkowników mobilnych dziennie – wylicza prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

Jak twierdzi Mucha,w czerwcu 2019 roku spółka zakończono projekt migracji klientów z sześciu dawnych elektronicznych BOK do wspólnej bazy, co pozwoliło uruchomić jeden, efektywnie zarządzany eBOK dla ponad miliona użytkowników.

PGNiG planuje również do końca tego roku zmodernizować 50 biur obsługi klienta.

Komentarze