
Orlen: segment detaliczny zwiększa wynik operacyjny
W ciągu trzech kwartałów 2019 r. segment detaliczny Grupy Orlen osiągnął ok. 600 mln zł więcej wyniku operacyjnego niż rok wcześniej. Największą zmianę zanotowano w tym czasie w Niemczech, gdzie wynik wzrósł o 34 proc. - poinformował w czwartek prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Zwracając uwagę na wyniki Grupy Orlen w segmencie detalu, Obajtek wspomniał jednocześnie o otwarciu stacji paliw w Monachium, która została uruchomiona w formacie co-brandingu, łączącym lokalną markę „star”, należącą do działającej od 2003 r. spółki zależnej Orlen Deutschland, z logiem Orlenu.
Jesteśmy polskim koncernem, który coraz bardziej umacnia swoją pozycję także na zagranicznych rynkach. Dlatego otworzyliśmy pierwszą stację paliw w Bawarii. Oznacza to, że jesteśmy już obecni we wszystkich niemieckich landach” - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w czwartkowym komunikacie spółki. Jak dodał, za zachodnią granicą Polski, koncern posiada obecnie blisko 600 obiektów, co plasuje go „jako siódmą sieć stacji paliw”.
Czytaj także:Orlen nalewa już i w Monachium
Warto również zwrócić uwagę, że w ciągu trzech kwartałów 2019 r. nasz segment detaliczny wypracował ok. 600 mln zł więcej wyniku operacyjnego niż rok wcześniej. Największą zmianę procentową odnotowaliśmy w tym okresie właśnie w Niemczech, gdzie wynik wzrósł aż o 34 proc.” - podkreślił szef PKN Orlen.
Koncern przypomniał, iż „do tej pory Orlen funkcjonował na rynku niemieckim tylko pod marką +star+”, która - jak ocenił - „stała się w Niemczech symbolem innowacyjnych stacji benzynowych, spełniających potrzeby nowoczesnego społeczeństwa”.
Klienci +star+, oprócz standardowej oferty, mają możliwość tankowania paliw alternatywnych, a także korzystania ze stacji szybkiego ładowania, produktów marek własnych oraz innowacji cyfrowych - wyjaśnił PKN Orlen.
Według koncernu, dzięki temu, iż połączone logotypy Orlen i „star” pojawiły się m.in. na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz ekranach wewnątrz stacji paliw, „Orlen będzie bardziej rozpoznawalny na niemieckim rynku, a w przyszłości może zastąpić markę regionalną”.
W ciągu najbliższych kilku lat koncern chce bowiem zbudować jedną międzynarodową markę Orlen na wszystkich rynkach, na których prowadzi działalność lub sprzedaje swoje produkty. Dzięki spójnemu wizerunkowi spółka będzie mogła w pełni wykorzystywać swój potencjał - zaznaczył PKN Orlen.
Jeszcze w październiku koncern podawał m.in., że „w ramach działań, które docelowo mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci”, na wszystkich rynkach, gdzie obecna jest Grupa Orlen, „będzie prowadzona spójna komunikacja, w której istotną rolę odgrywać będzie dalsze zaangażowanie w Formułę 1”.
PKN Orlen informował wtedy, że posiada ponad 2800 stacji paliwowych w Europie - 1779 w Polsce, 585 w Niemczech, 413 w Czechach, 25 na Litwie i osiem na Słowacji, a proces rebrandingu wszystkich tych obiektów Grupy Orlen ma kosztować kilkadziesiąt milionów złotych.
SzSz (PAP)