Informacje

autor: Pixabay
autor: Pixabay

E-handel coraz popularniejszy

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 21 listopada 2019, 16:00

  • Powiększ tekst

Łączna wartość zakupów polskich internautów (B2C commerce sales) wzrośnie w tym roku o 25 proc. do 11,64 mld euro (ok. 50 mld zł), a przeciętny e-nabywca wyda na zakupy internetowe ok. 2 800 zł w tym roku, wynika z raportu „Ecommerce Report: Poland 2019” przygotowanego przy współudziale SAP.

Udział sprzedaży komercyjnej B2C w PKB utrzymuje tendencję rosnącą w każdym roku - czytamy w raporcie.

SAP prognozuje, że udział sprzedaży B2C w relacji do PKB wyniesie 2,31 proc. w 2019 roku wobec 1,92 proc. w 2018 r. Z raportu wynika, że 61 proc. badanych Polaków robi zakupy w sklepach internetowych, a 77 proc. korzysta z internetu.

W 2018 roku najaktywniejszą grupą klientów dokonujących zakupów w internecie były osoby pomiędzy 25. a 34. rokiem życia (33 proc. wobec 29 proc. rok wcześniej), osoby w wieku 35-49 stanowiły z kolei 25 proc. kupujących wobec 30 proc. w 2017 roku. Najmniejszy odsetek nabywców online to osoby powyżej pięćdziesiątki - 12 proc. (spadek o 1 pkt proc wobec 2017 roku). Najmłodsza wiekowo grupa klientów online w wieku 15-24 lata stanowiła 31 proc.

Odzież i akcesoria są najchętniej kupowaną w e-sklepach grupą produktów. Tego typu transakcji dokonuje 64 proc. e-konsumentów. Na drugim miejscu wśród najczęściej kupowanych zdalnie towarów są książki, filmy i muzyka (54 proc.), a na trzecim i czwartym odpowiednio bilety do kin i teatrów (51 proc.) oraz obuwie (44 proc.) - czytamy w raporcie.

Autorzy raportu prognozują, że ponad 25 mln Polaków do 2023 roku będzie dokonywało zakupy online.

ak, ISBnews

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.