Sztuczna inteligencja sprawdzi smak i jakość sushi
Sztuczna inteligencja wpycha się coraz bardziej w obszary zarezerwowane dotychczas tylko dla ludzkiej wyobraźni i doświadczenia. Jak informuje Reuters, aplikacja oparta na sztucznej inteligencji „Tuna Scope”, może już zastąpić starych doświadczonych producentów sushi w doborze najlepszej ryby, oceniając, czy ta użyta do sushi jest najwyższej jakości.
Korzystając z algorytmu zbierającego dane od sprzedawców tuńczyków, aplikacja Tuna Scope, którą można zainstalować na smartfonie, tworzy „ujednolicony standard oceniania” dla branży opartej na lokalnej wiedzy i indywidualnym doświadczeniu- powiedział Reutersowi Kazuhiro Shimura, dyrektor centrum kreatywnego firmy reklamowej Dentsu Group.
To oznacza, że dzięki tej aplikacji ludzie mogą być pewni, że dostają pysznego tuńczyka, powiedział Shimura Reuterowi w sklepie z rybami Misaki Megumi Suisan, który wysyła tuńczyka z certyfikatem za granicę.
Reuters opisuje scenę zaobserwowaną w Misaki Megumi - targu z tuńczykami do sushi niedaleko Tokio - gdzie jeden z kupców handlujących tuńczykami, używał tej aplikacji do oceny mięsa tej 300-kilogramowej ryby.
W tym czasie inni pracownicy oceniali mięso tradycyjnie - używając pił przemysłowych do cięcia mrożonego tuńczyka pochodzącego z całego świata.
Aplikacja dostarczyła wynik w ciągu kilku sekund.
Myślę, że stanie się to powszechnym narzędziem w ciągu następnych 10–20 lat, powiedział Ishii, trzymając smartfon nad jedną z ryb.
Jednocześnie, jak pisze Reuter, Ishii przyznał się do mieszanych uczuć na temat technologii, która mogłaby ułatwić jego pracę, i zapewniał, że jego tradycyjne umiejętności rozpoznawania jakości mięsa tuńczyka nie zostaną zapomniane, gdyż zamierza przekazywać je swoim następcom z pokolenia na pokolenie.
Szczerze mówiąc, myślę, że wciąż mogę pokonać te aplikację - powiedział.
Według Organizacji Promocji Odpowiedzialnego Połowu Tuńczyka, rocznie na całym świecie spożywa się około 2 milionów ton tuńczyka, z czego na Japonię przypada jedna czwarta.
Jak powiedział Shimura, od początku pandemii, rośnie zainteresowanie aplikacją, gdyż bardzo wielu kupców z Malediwów, Hiszpanii, Stanów Zjednoczonych, Tajwanu i innych krajów nie może odwiedzać dostawców, aby sprawdzić jakość tuńczyka.
Czytaj także: Sztuczna inteligencja rozkodowuje taniec pszczół
Czytaj także:„Roboty” zastąpią dziennikarzy w serwisie informacyjnym Microsoftu
Czytaj także:Sztuczna inteligencja nieoceniona w walce z pandemią
reuters.com/com