Informacje

Fot.sxc.hu
Fot.sxc.hu

Polacy w sieci szukali głównie fryzjera i pizzerii. Zachowania Polaków w internecie

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 9 stycznia 2014, 06:01

  • Powiększ tekst

Z badań programu Trusted Trader wynika, że pizzerii i zakładów fryzjerskich Polacy szukali w ubiegłym roku średnio ponad milion razy miesięcznie, czyli częściej niż np. informacji o Ewie Chodakowskiej niekwestionowanej gwieździe polskiego Internetu.

Trusted Trader sprawdził też, gdzie Polacy najczęściej szukają informacji o firmach. Okazuje się, że książki telefoniczne to już zdecydowanie przeżytek. Wszyscy spośród 447 ankietowanych na zlecenie OBOAK (Ośrodek Badania Opinii Adama Kowalskiego) zadeklarowało, że żeby znaleźć firmę i dowiedzieć się czegoś na jej temat, zagląda do Internetu. 60 proc. dodatkowo pyta znajomych, 7 proc. szuka firm patrząc na szyldy na ulicach, a zaledwie 1 proc. w tradycyjnych drukowanych spisach firm, jak np. książka telefoniczna.

Choć zdecydowana większość 74 proc. ankietowanych przyznała, że szuka w Internecie przede wszystkim informacji o e-sklepach, a 41 proc. o dużych, znanych markach, to aż 30 proc. przyznało także, że właśnie w sieci sprawdza lokalne firmy usługowe fryzjera, mechanika, czy stomatologa.

Właśnie dlatego hasła takie, jak fryzjerstwo / kosmetyczka, pizzeria / restauracja, a także hotele / agroturystyka były w 2013 roku wyszukiwane przez Polaków tak często.

- Frazy związane z tymi branżami były wyszukiwane w Google średnio ponad milion razy miesięcznie. Dla porównania nazwisko niekwestionowanej gwiazdy polskiego Internetu Ewy Chodakowskiej, Polacy wyszukiwali w tym samym okresie średnio 250 tysięcy razy - mówi Dawid Urbańczyk, ekspert programu Trusted Trader.

Największym zaskoczeniem okazała się jednak odpowiedź na pytanie jakiego rodzaju informacji na temat firm szukamy w sieci. Na tak postawione pytanie wszyscy ankietowani odpowiedzieli opinii o firmie! Dodatkowo 9 proc. z nich przyznała, że ocenia wygląd strony internetowej, a jeden procent, że sprawdza też certyfikaty i polecenia zamieszczone na www.

- Okazuje się więc, że stwierdzenie jeśli nie ma cię w Internecie to nie istniejesz, które trąci dziś banałem, trzeba by zamienić na jesteś taki, jakim opisują cię w Internecie. Wygląda też na to, że prawie nikt nie traktuje poważnie certyfikatów, czy programów oceniających rzetelność finansową firm, które są dziś tak modne w Polsce - mówi Dawid Urbańczyk. - Bo to właśnie opinia o firmie, pozostawiona niejednokrotnie przez anonimowe osoby, ma zasadniczy wpływ na decyzję o wyborze - podkreśla.

Zdaniem Dawida Urbańczyka, właśnie dlatego tak istotne jest tworzenie narzędzi, które spowodują, że zamieszczane w sieci opinie na temat firm będą prawdziwe.

 

- W tej chwili bardzo łatwo natknąć się na skrajnie negatywne opinie, często będące oszczerstwami, nierzadko zamieszczane w sieci przez konkurencję, albo opinie sfabrykowane przez zajmujące się tym profesjonalnie firmy - mówi Dawid Urbańczyk.

 

Jego zdaniem firmy powinny zachęcać swoich klientów do pozostawiania opinii na ich temat w Internecie. Tym bardziej, że zadowolony klient rzadko dzieli się swoimi wrażeniami z zakupu, czy usługi, częściej robią to niezadowoleni.

Tabela :
Zestawienie liczby wyszukań haseł w 2013 r.

Frazy związane z branżami

Liczba wyszukań (średnio miesięcznie w 2013 r.)

Kosmetyczka, fryzjerstwo

1 253 050

Noclegi, hotele, agroturystyka

1 289 320

Pizzeria, restauracja

1 023 870

Architekci

759 050

Lekarze

728 560

Mechanika samochodowa

636 210

Usługi budowlane

393 020

Stomatolog, dentysta

390 440

Stolarstwo

251 780


Opr. Jas

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych