TYLKO U NAS
WIDEO Izera w końcu ruszy? Ogłoszenie dostawcy już w czwartek!
Już w najbliższy czwartek ogłoszenie dostawcy kluczowej technologii dla projektu Izera, pierwszego polskiego samochodu elektrycznego. Czy termin jest zagrożony? Czy będzie to nadal samochód dla mas, czy tylko dla najbogatszych? Jakie korzyści da polskiej gospodarce? Gościem Maksymiliana Wysockiego był w poniedziałek Piotr Zaremba, prezes Electromobility Poland, który zapowiada, że wybrany został „duży, globalny koncern motoryzacyjny”
Zbliża się czas bardzo dobrych wiadomości. Już w czwartek Electromobility Poland ogłosi kto będzie dostawcą płyty podłogowej dla Izery. To kluczowy element samochodu elektrycznego. Spółka niemal całkowity brak aktywności medialnej w ostatnim czasie tłumaczy finalizowaniem trudnych negocjacji. Jak zapowiada, dzięki temu wyborowi właśnie cały projekt ma szanse powodzenia zgodnie z założeniami, czyli w terminie i po cenie akceptowalnej przez statystycznego Kowalskiego.
CZYTAJ TEŻ: Jutro liczba ludzi na świecie przekroczy 8 mld!
CZYTAJ TEŻ: Kredyty hipoteczne jak frankowe? Lawina pozwów!
Mówimy tu o strategicznym partnerstwie z dużym koncernem motoryzacyjnym. Analizowaliśmy opcje z całego świata. Przetestowaliśmy 26 platform, z 8 partnerami weszliśmy w finalne rozmowy. Decyzje o tym konkretnym partnerze podjęliśmy mniej więcej rok temu i wtedy zaczęły się trudne i wieloaspektowe negocjacje. Na szczęście zakończyły się pomyślnie i dlatego w czwartek będziemy mogli podpisać umowę – komentuje Piotr Zaremba, prezes Electromobility Poland.
Czy przeciętnego Polaka stać będzie na Izerę?
To było od początku nasze założenie. Mamy tego świadomość, że cena samochodu elektrycznego dzisiaj jest największą barierą, a infrastruktura ładowania też nie zachęca, ale jeśli ktoś zna swoje nawyki komunikacyjne, to spokojnie może elektrykiem się poruszać. Cena będzie dla Kowalskiego i dlatego te negocjacje tyle trwały, bo chcieliśmy od początku pozyskać technologię, dzięki której samochód nie tylko będzie dobry technicznie, ale i w dobrej cenie.
Jaki wpływ obecnie budowy Izery Electromobility Poland wylicza obecnie dla polskiej gospodarki? Jak wiele polskich firm i jakich na tym może skorzystać? Dlaczego Turcy a analogicznym projektem wystartowali rok później i już pierwszego tureckiego „elektryka” można kupić? Czy zakładany wcześniej termin pierwszej sprzedaży Izery nadal jest aktualny?
ZOBACZ CAŁY WYWIAD GOSPODARCZY: