Uważaj! Kampania phishingowa wymierzona w klientów Santandera
Zespół CSIRT NASK rejestruje nową kampanię phishingową, w której na oszustwo narażeni są użytkownicy aplikacji mobilnej banku Santander
Oszuści rozsyłają wiadomości email, w których – w języku polskim, ale nie bez błędów – informują o potrzebie ponownego uwierzytelnienia bankowej aplikacji mobilnej zainstalowanej w telefonie.
Link zawarty w wiadomości odsyła do fałszywej strony internetowej, na której znajduje się kod QR przygotowany do zeskanowania go z wykorzystaniem telefonu. Po jego zeskanowaniu ofiara przenoszona jest do fałszywego panelu logowania, który służy do wyłudzenia danych dostępowych do konta bankowego.
W rezultacie dochodzi do kradzieży środków finansowych znajdujących się na koncie bankowym.
Więcej informacji na stronie internetowej NASK.
Czytaj też: Polacy nie potrafią rozpoznać linku wzbudzającego podejrzenia
NASK/KG