Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria

Uważaj! Kampania phishingowa wymierzona w klientów Santandera

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 13 października 2022, 20:50

  • Powiększ tekst

Zespół CSIRT NASK rejestruje nową kampanię phishingową, w której na oszustwo narażeni są użytkownicy aplikacji mobilnej banku Santander

Oszuści rozsyłają wiadomości email, w których – w języku polskim, ale nie bez błędów – informują o potrzebie ponownego uwierzytelnienia bankowej aplikacji mobilnej zainstalowanej w telefonie.

Link zawarty w wiadomości odsyła do fałszywej strony internetowej, na której znajduje się kod QR przygotowany do zeskanowania go z wykorzystaniem telefonu. Po jego zeskanowaniu ofiara przenoszona jest do fałszywego panelu logowania, który służy do wyłudzenia danych dostępowych do konta bankowego.

W rezultacie dochodzi do kradzieży środków finansowych znajdujących się na koncie bankowym.

Więcej informacji na stronie internetowej NASK.

Czytaj też: Polacy nie potrafią rozpoznać linku wzbudzającego podejrzenia

NASK/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych