Informacje

Drogeria Kontigo w warszawskiej Galerii Młociny. / autor: Fot. Grupa Eurocash
Drogeria Kontigo w warszawskiej Galerii Młociny. / autor: Fot. Grupa Eurocash

Grupa Eurocash likwiduje sieć sklepów Kontigo

Grzegorz Szafraniec

Grzegorz Szafraniec

Dziennikarz gospodarczy i publicysta z ponad 20-letnim doświadczeniem. Redaktor naczelny kilku uznanych miesięczników, głównie z sektora handlu i FMCG. Twórca największego portalu internetowego w sektorze retail – wiadomoscihandlowe.pl. Wydawca programów gospodarczych w TVP S.A. oraz Forum Ekonomicznego w Karpaczu w 2023 r.

  • Opublikowano: 16 lipca 2024, 19:02

  • Powiększ tekst

Drogeryjna sieć Kontigo, po 10 latach działalności, zamyka wszystkie placówki stacjonarne. Sprzedaż ma być prowadzona wyłącznie przez sklep internetowy. Sieci nie udało się powrócić do stabilnego funkcjonowania po zapaści jaką branża drogeryjna przeżyła podczas pandemii.

Trwa proces zamykania ostatnich 15 sklepów stacjonarnych sieci, który rozpoczął się w drugim kwartale br. To krok Grupy Eurocash w kierunku wzrostu efektywności i decyzja, która wpisuje się w cel osiągnięcia progu rentowności w segmencie projektów w 2025 roku. Wierzymy, że zarówno inwestorzy, jak i konsumenci ją docenią” – czytamy w lakonicznym komunikacje Eurocashu.

Kontigo powstało w 2014 roku. Za projekt odpowiadała Rita Amaral, córka Luisa Amarala – założyciela i wieloletniego prezesa Grupy Eurocash. Pierwsza drogeria została otwarta przy ul. Chmielnej w Warszawie, Sklepy Kontigo wyróżniały się zarówno asortymentem (m.in. makijażowe marki własne), jak i aranżacją wnętrza.

Rok 2020 – początek kłopotów

Wydaje się, że kłopoty Kontigo zaczęły się w 2020 roku od odejścia z projektu Rity Amaral i członków jej pierwszego zespołu, ale na dobre objawiły się po pandemii. Większość drogerii znajdowała się w centrach handlowych i została czasowo zamknięta. Sieć boleśnie odczuła okres społecznej izolacji i nie powróciła do dawnej kondycji. Nie powiodło się otwieranie sklepów w modelu franczyzowym ani tzw. wysp Kontigo” – komentuje analityk sektora kosmetycznego i redaktor naczelna serwisu wiadomoscikosmetyczne.pl, Katarzyna Bochner-Boguta.

Mocno deficytowy biznes

2019 rok Kontigo zamykało, mając 32 sklepy, ale zarząd zapowiadał otwarcie 30 nowych w 2020 roku. Nie udało się zrealizować tych planów. Placówek wciąż ubywało, biznes był mocno deficytowy. Rok 2022 spółka zamknęła stratą w wysokości 50 mln zł, zaś w 2021 roku wyniosła ona 34 mln zł. Sieć była całkowicie uzależniona od finansowania przez grupę kapitałową Eurocash, która ostatecznie zdecydowała o zamknięciu projektu.

Grzegorz Szafraniec

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Hossa przemysłu moto w Polsce właśnie się kończy

Broń zamachowca: ten karabin miał zabić Donalda Trumpa

Dramatycznie kurczy się eksport do Niemiec

MF: wzrost płac w budżetówce nieco wyższy niż 4,1 proc.?

»» Najnowsze wydanie „Wywiadu Gospodarczego” oglądaj tutaj:

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych