PKP Cargo zwalnia: ponad 4000 ludzi idzie na bruk
Zarząd PKP Cargo podjął decyzję o przeprowadzeniu zwolnień grupowych przez zakłady i centralę, podała spółka. Zwolnieniami zostanie objętych do 30 proc. zatrudnionych w spółce (do 4 142 pracowników) w różnych grupach zawodowych.
„Szacowana wysokość rezerwy związanej z restrukturyzacją zatrudnienia w zakładach i centrali spółki wyniesie ok. 249 mln. zł, a przewidywane oszczędności w skali roku w zakresie kosztów osobowych wynikające z przeprowadzenia zwolnień grupowych wyniosą ok. 423,4 mln zł. W sytuacji uzyskania pozytywnej decyzji sądu o otwarciu postępowania sanacyjnego koszty zwolnień grupowych spółka będzie miała możliwość sfinansować z środków z FGŚP” - czytamy w komunikacie.
Konsekwencją podjęcia w/w uchwały, zgodnie z ustawą będzie podpisanie porozumień w sprawie przeprowadzenia zwolnienia grupowego albo wydanie regulaminów zwolnień grupowych w zakładach i centrali PKP Cargo.
Pracownikom w związku z rozwiązaniem z nim stosunku pracy w ramach grupowego zwolnienia, przysługiwać będzie odprawa pieniężna uzależniona od okresu zatrudnienia.
„Proces zwolnień grupowych zostanie poprzedzony analizą wszystkich stanowisk, uwzględniającą m.in. efektywność, znaczenie dla kluczowych operacji oraz potencjał do adaptacji w nowych strukturach organizacyjnych. Priorytetem procesu będzie minimalizacja negatywnego wpływu na kluczowe obszary działalności PKP Cargo” - czytamy dalej.
»» O sytuacji w PKP Cargo czytaj tutaj:
Dramat PKP Cargo. „Szokujący zbieg okoliczności”
Najpierw degradacja PKP Cargo, potem prywatyzacja?
PKP Cargo: łatwiej będzie zwolnić i sprzedać AKTUALNE!
Na początku lipca spółka informowała o zamiarze przeprowadzenia zwolnień grupowych przez zakłady i centralę, które miałyby objąć do 30 proc. zatrudnionych (do 4 142 pracowników).
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem numer jeden w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.
ISBnews, sek
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Aż 25 tys. zł miesięcznie. Praca od zaraz
„Polskie porty osiadają na mieliźnie”
»» Najnowsze wydanie „Wywiadu Gospodarczego” oglądaj tutaj: