Aż 99,6 proc. gospodarstw domowych kupuje mięso
Mięso wciąż dominuje w polskich koszykach zakupowych. W 2025 roku po produkty mięsne sięgnęło ponad 99,6 proc. gospodarstw domowych – wynika z danych YouGov dla „Rzeczpospolitej”. Rewolucja roślinna, mimo obietnic i marketingu, nie zmieniła nawyków żywieniowych - podkreśla gazeta.
Dziennik podaje, powołując się na dane YouGov, że od stycznia do końca sierpnia statystyczne gospodarstwo domowe kupiło coś z mięsnej kategorii ponad 102 razy, a zatem było kupowane prawie 3 razy w ciągu każdego tygodnia. Przeciętnie każde z nich kupiło 125 kg mięsa i wędlin i wydało na to ponad 2,7 tys. zł. Łącznie w ciągu ośmiu miesięcy 2025 roku Polacy wydali na produkty mięsne blisko 38 mld zł.
Co kupujemy?
Najczęściej wybierane są wędliny i drób, choć to właśnie mięso drobiowe odnotowało największy spadek sprzedaży.
Ceny
„Może to być związane ze zmianą średnich cen. Mięso drobiowe zdrożało o ponad 10 proc. rok do roku, co było wzrostem zdecydowanie wyższym, niż wynosił wskaźnik inflacji, podczas gdy wędliny zdrożały o nieco ponad 4 proc. – tłumaczy menedżer w YouGov Grzegorz Mech.
Wzrost sprzedaży
Dziennik podkreśla, że w 2024 r., po sześciu latach spadku, sprzedaż mięsa wzrosła. Jak dodaje, wygląda na to, że obecny rok będzie podobny. Jeśli chodzi o roślinne zamienniki mięsa, należy raczej mówić o pewnej stabilizacji - wskazuje Mech.
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje
pap, jb
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Biało-czerwoną może wywiesić każdy. „Musi być czysta”
Kuriozalne zapisy w polisach OC dla właścicieli dronów
Terminal utrącony przez ekipę Tuska. „To miało sens”
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.