Informacje

Na bożonarodzeniowe prezenty statystyczny Polak wyda 338 złotych, fot. www.freeimages.com
Na bożonarodzeniowe prezenty statystyczny Polak wyda 338 złotych, fot. www.freeimages.com

Zanim wyjdziesz na przedświąteczne zakupy, sprawdź, ile, na co i jak wydasz...

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 13 grudnia 2014, 06:01

    Aktualizacja: 14 grudnia 2014, 16:21

  • Powiększ tekst

Jedną trzecią grudniowych zarobków przeznaczymy na święta Bożego Narodzenia. Średnio na jedzenie na bożonarodzeniowy stół i prezenty pod choinkę wydamy 824 złote.

Na wydatki świąteczne, w tym na prezenty, przeciętny Polak wyda w grudniu około 30 proc. miesięcznego wynagrodzenia – wynika z badania "Świąteczne i noworoczne plany finansowe Polaków", przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Związku Banków Polskich na grupie 1000 dorosłych Polaków w dniach 21-26 listopada br..

Z deklaracji Polaków wynika, że na organizację tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia, nie uwzględniając kosztu prezentów, zamierzają wydać średnio 486 zł. Wśród osób posiadających konto bankowe i często korzystających z usług bankowych, ta kwota wynosi 559 zł; u pozostałych - 315 zł. Do tej kwoty należy również doliczyć wydatki związane z zakupem prezentów świątecznych – na prezenty wydamy 338 zł, a łączne wydatki na święta powinny statystycznie wynieść 824 zł. Wiekszość z nas za zakupy zapłaci tradycyjnie, czyli gotówką.

Dla porównania, według innego badania, przeprowadzonego przez Deloitte, w tym roku wydamy na Święta o 13 proc. więcej niż w 2013, czyli około 1160 zł. Większa część tej kwoty zostanie przeznaczona na prezenty (40 proc.), niż na jedzenie (33 proc.).

Co ciekawe, niespełna połowa z nas nie planuje z wyprzedzeniem wydatków związanych z organizacją świąt. Podobny odsetek badanych nie potrafi podać w przybliżeniu kwoty związanej z zakupem prezentów świątecznych. A Ty, do której połowy należysz?

PAP, Sek

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych