Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

Dobra spożywcze: Portugalia sprzedaje ich coraz więcej

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 24 maja 2017, 13:29

    Aktualizacja: 24 maja 2017, 13:29

  • Powiększ tekst

Eksport portugalskich produktów rolno-spożywczych zwiększył się w pierwszym kwartale bieżącego roku o 20 procent wobec analogicznego okresu w 2016 roku - poinformowało w środę ministerstwo rolnictwa w Lizbonie.

Jak przekazał resort, najlepszym miesiącem w pierwszym kwartale pod względem dynamiki eksportu towarów rolno-spożywczych był marzec, kiedy to zanotowano wzrost o 28 proc. wobec analogicznego miesiąca w 2016 r.

"Tak dobre dane ucieszyły nas, a jednocześnie zaskoczyły. Widać tu bowiem zwiększający się wkład naszych małych przedsiębiorstw w eksport" - powiedział szef resortu rolnictwa Luis Capoulas Santos.

Minister wskazał, że w ubiegłym roku jednym z najdynamiczniej rosnących segmentów eksportu były owoce leśne. W 2016 roku wartość eksportu w tej kategorii wzrosła do 117 mln euro, czyli o 24 proc. w porównaniu z 2015 rokiem - powiedział.

Santos ujawnił, że w 2016 roku Portugalia weszła na 20 nowych rynków z ponad 60 pozycjami, zarówno pochodzenia roślinnego, jak i zwierzęcego.

Z danych ministerstwa rolnictwa wynika, że w ubiegłym roku wartość eksportu portugalskich produktów rolno-spożywczych wyniosła 5,15 mld euro, czyli o ponad 400 mln euro więcej niż w 2015 roku.

Ekonomistka Ana Silva twierdzi, że wyraźny wzrost eksportu portugalskich produktów rolno-spożywczych to efekt m.in. intensywnej pracy marketingowej na rynkach zagranicznych. "Instytucje państwowe znacząco zintensyfikowały w ostatnich latach działania na rynkach zagranicznych w poszukiwaniu nowych miejsc zbytu dla portugalskiej oferty rolno-spożywczej. Działania te objęły nie tylko Europę, ale w szczególności Azję i obie Ameryki" - powiedziała PAP Silva.

Ekspertka przypomniała, że największe kampanie marketingowe prowadzone przez portugalskie instytucje na zagranicznych rynkach nastawione były w szczególności na promowanie wina, serów oraz oliwy z oliwek.

PAP/ as/

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych