UOKiK wycofuje karę dla firmy telekomunikacyjnej
Klienci operatora telekomunikacyjnego Multimedia Polska odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu. Operator uniknął kary, bo wyeliminuje skutki swoich praktyk - poinformował UOKiK
Multimedia Polska to operator telekomunikacyjny, który oferuje m.in. dostęp do internetu i kanałów telewizyjnych.
Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudził sposób zawierania lub zmiany umów w 2015 i w 2016 r. Urząd przeanalizował telefoniczne rozmowy sprzedażowe i skrypty rozmów. Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte pod koniec grudnia 2016 r. Urząd uznał, że Multimedia Polska błędnie informowała abonentów, że mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w czasie krótszym niż przewiduje prawo. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, mamy na to 14 dni, tymczasem konsultanci mówili, że przysługuje 10.
„Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta od umowy można odstąpić także w sytuacji, gdy już korzystamy z usług. Praktyka przedsiębiorcy na to nie pozwalała. Ponadto, jego klienci nie dostawali potwierdzenia warunków proponowanej przez telefon umowy. W związku z tym nie mogli zweryfikować rzeczywistych warunków przed ich akceptacją” - poinformował Urząd.
Multimedia Polska zobowiązała się, że zmieni praktykę i usunie skutki swoich działań.
Propozycje spółki obejmą również tych konsumentów, którzy przestali korzystać z jej oferty w wyniku kwestionowanych praktyk. Operator, zgodnie z decyzją prezesa UOKiK, poinformuje konsumentów o możliwości skorzystania z rekompensat. Konsumenci, którzy nie mogli odstąpić od umowy ze względu na odmowę spółki, otrzymają zwrot abonamentu za 2 miesiące. Te osoby, które już odstąpiły od umowy i musiały oddać przyznaną wcześniej ulgę, dostaną ją z powrotem. Część konsumentów otrzyma korzyści w formie dodatkowych usług, np. dostęp do katalogu filmów, 50 darmowych minut rozmów telefonii komórkowej lub 5 GB internetu - poinformował UOKiK.
SzSz (PAP)