Informacje

Poczta Polska wyjaśnia  sprawę abonamentu RTV  / autor: Poczta Polska
Poczta Polska wyjaśnia sprawę abonamentu RTV / autor: Poczta Polska

Poczta ws. poboru abonamentu RTV zwróciła się do KRRiT

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 9 czerwca 2020, 14:10

  • Powiększ tekst

- Poczta Polska skierowała pisma do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz do Ministra Infrastruktury i Ministra Finansów z prośbą o podjęcie czynności umożliwiających poczcie zaprzestanie poboru opłat abonamentowych - poinformował we wtorek operator pocztowy.

Poczta wyjaśniła w opublikowanym komunikacie, że ma to związek z „z intencją wyrażoną przez ministra aktywów państwowych pana Jacka Sasina w dniu 7 czerwca br. w zakresie wstrzymania realizacji przez Pocztę Polską S.A. zadań związanych z pobieraniem opłat abonamentowych”.

Wicepremier Sasin napisał w niedzielę na Twitterze, że zwrócił się do Poczty o wstrzymanie ściągalności abonamentu radiowo telewizyjnego w związku z koronawirusem.

Kwestia ściągalności abonamentu RTV to smutna spuścizna rządów Donalda Tuska. To kolejna kwestia do gruntownego przemodelowania po naszych poprzednikach. Obecnie - biorąc pod uwagę wyjątkowe okoliczności - poprosiłem Pocztę Polską o wstrzymanie działań w tym zakresie” - poinformował Sasin.

Poczta Polska wyjaśniła, że we wtorek skierowała pisma do KRRiT oraz ministrów finansów i infrastruktury z prośbą „o podjęcie czynności umożliwiających operatorowi wyznaczonemu” wykonanie intencji Sasina.

Zgodnie z prawem, to minister infrastruktury nadzoruje Pocztę Polską. Poczta ma również umowę z KRRiT na ściąganie abonamentu. Przy abonamencie wykorzystywane są również przepisy ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, stąd - jak wytłumaczono - zwrócono się także do właściwego w tej sprawie Ministra Finansów.

Poczta Polska dodała, że zgodnie z obowiązującym prawem, wszelkie decyzje odnośnie umorzenia należności może podejmować wyłącznie KRRiT.

Z informacji podanych opinii publicznej przez samą KRRiT w dniu 7 czerwca br. za pośrednictwem oficjalnego profilu na Twitterze, w ubiegłym roku KRRiT rozpatrzyła 60 tys. tego typu spraw. To dwa razy więcej w porównaniu do analogicznych decyzji podejmowanych przez poprzednią Radę. Osoby znajdujące się w trudnej sytuacji, mają możliwość zwrócenia się z wnioskiem o umorzenie lub rozłożenie na raty zaległości z tytułu abonamentu właśnie do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji - dodano.

Operator pocztowy poinformował ponadto, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do abonamentu należy zgłaszać swoje wątpliwości do Poczty Polskiej bądź ubiegać się o umorzenie tej opłaty do KRRiT.

Czytaj także: Jacek Sasin o ściągalności abonamentu RTV

(PAP)/gr

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych