Zakład Tychy FCA Poland ma nowego dyrektora
FCA Poland poinformował o zmianie na stanowisku dyrektora Zakładu Tychy. Po 46 latach pracy w strukturach koncernu, w tym ostatnich dziewięciu na stanowisku dyrektora tyskiego Zakładu i członka zarządu firmy, odszedł na emeryturę Antoni Greń. Na jego miejsce został powołany Tomasz Gębka, który przez ostatnie pięć lat pełnił funkcję dyrektora Zakładu FCA w Belvidere, Illinois w Stanach Zjednoczonych Ameryki, produkującego samochody marki Jeep
Tomasz Gębka wraca do Polski, by rozpocząć kolejny rozdział w swojej karierze zawodowej na stanowisku dyrektora Zakładu Tychy FCA Poland, uhonorowanego poziomem Gold w World Class Manufacturing (WCM) i produkującego dziś modele Fiat 500, Abarth 595 oraz Lancię Ypsilon.
Inż. Antoni Greń, absolwent Politechniki Łódzkiej, rozpoczął pracę w Zakładzie Mechaniki Fabryki Samochodów Małolitrażowych w 1974 r. W 1997 r. wyjechał do Włoch, gdzie w Fiat Auto w Zakładzie Mirafiori Meccanica zarządzał koordynacją prac w Służbie Jakości. Po dwóch latach wrócił do Fiat Auto Poland jako kierownik Służby Jakości Fiat Auto Poland Tychy. W 2004 r. ponownie przeniósł się do Włoch, gdzie pracował w centralnej służbie jakości w obszarze Manufacturing Fiat Auto w Turynie, a następnie w Zakładzie w Melfi. Po powrocie do Polski w 2007 r. kierował obszarem jakości w Zakładzie Tychy, a pięć lat później został kierownikiem produkcji i logistyki. Od września 2012 roku pełnił funkcję dyrektora Zakładu Tychy Fiata Auto Poland i członka zarządu firmy. Pod jego przywództwem 6 grudnia 2013 r. Zakład otrzymał złoty poziom WCM, zintegrowanej metodologii zarządzania przedsiębiorstwem według najwyższych standardów światowych w zakresie bezpieczeństwa, ochrony środowiska naturalnego, utrzymania ruchu, logistyki i jakości. Za swoje zasługi inż. Greń otrzymał tytuł Diamentowego Inżyniera (2018) czytelników „Przeglądu Technicznego”.
Tomasz Gębka, absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach, pracę w FCA Poland (dawniej Fiat Auto Poland) rozpoczął w 2005 r. W tym okresie brał aktywny udział we wdrażaniu rozwiązań technicznych oraz w aplikację i rozwój metodologii WCM w Zakładzie Tychy. Pierwsze doświadczenie międzynarodowe zdobył w latach 2007-2008 w World Class Manufacturing Development Center w Turynie, gdzie współpracował z działami centralnymi i zakładami produkcyjnymi koncernu we Włoszech, Turcji i innych krajach (fabryki CNH). W 2008 r. wrócił do Zakładu Tychy na stanowisko kierownika Utrzymania Ruchu jednostki produkcyjnej Spawalnia. W tych latach Zakład Tychy zdobył dwa prestiżowe tytuły w WCM – Bronze Level w 2007 r. i Silver Level dwa lata później.
W latach 2012- 2014 Tomasz Gębka został oddelegowany do Włoch na stanowisko szefa wydziału produkcyjnego Spawalnia w zakładzie Giambattista Vico w Pomigliano d’Arco, gdzie była uruchamiana produkcja nowego Fiata Panda. W tym okresie Zakład zdobył najpierw Silver, a potem Gold Level WCM. W latach 2014-2015 Gębka pełnił funkcję szefa Wydziału Montażu w Zakładzie Avv. Giovanni Agnelli produkującego Maserati Quattroporte i Ghibli. W 2015 r. został powołany na stanowisko dyrektora Zakładu Giambattista Vico w Pomigliano d’Arco, a rok później objął funkcję dyrektora Zakładu FCA w Belvidere w Ameryce Północnej. W ramach pełnionych obowiązków Tomasz Gębka zreorganizował strukturę Zakładu, przygotowując go do uruchomienia nowego produktu – produkcji Jeep Cherokee w 2017 r. i new MCA Jeep Cherokee w 2018 r., a ostatnio Tomasz Gębka objął stanowisko dyrektora Zakładu Tychy.
Zakład Tychy FCA Poland (Tychy) jest jednym z największych zakładów produkcyjnych FCA. Zajmuje powierzchnię 2,4 mln m2, z czego na hale produkcyjne i budynki usługowe przypada 0,5 mln m2. W Zakładzie pracuje obecnie ok. 2,5 tys. osób, a na jego terenie znajduje się 56 firm świadczących usługi na rzecz fabryki. Z jego linii montażowych co ok. 1 minutę zjeżdża nowy samochód.
W 2019 roku zakład FCA w Tychach wyprodukował łącznie 263 176 samochodów marek Fiat, Abarth i Lancia, w tym: 179 689 szt. Fiata 500, 21 015 szt. Abartha 595 oraz 62 472 szt. Lancii Ypsilon. To łącznie 3 728 sztuk więcej niż w 2018 roku.
Czytaj też: Fuzja PSA i FCA, a sprawa polska
Mat.Pras./KG