Informacje

dla 54 proc. Polaków wiedza finansowa większa niż mają byłaby im przydatna / autor: Pixabay
dla 54 proc. Polaków wiedza finansowa większa niż mają byłaby im przydatna / autor: Pixabay

Obowiązkowo ekonomia i finanse? Polacy tego chcą

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 1 lutego 2024, 08:00

  • Powiększ tekst

86 proc. Polaków uważa, że do szkół powinny zostać wprowadzone lekcje z ekonomii i finansów - wynika z badania o wiedzy finansowej rodaków. Niemal dwukrotnie od 2009 r. wzrosła liczba osób, dla których taka wiedza jest interesująca.

Jak poinformowano, 29 proc. badanych udzieliło odpowiedzi „zdecydowanie zgadzam się” na pytanie: czy lekcje wiedzy ekonomicznej powinny zostać wprowadzone jako obowiązkowe. Dodano, że 57 proc. raczej się z tym zgadza, a 13 proc. raczej się nie zgadza, 1 proc. zaś zdecydowanie się nie zgadza.

Aż 86 proc. Polaków uważa, że do szkół powinny zostać wprowadzone lekcje z zakresu ekonomii i finansów” - mówi, cytowana we wtorkowej informacji z badania, prof. Dominika Maison z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Jej zdaniem jest interesujące, że częściej zwolennikami takiego rozwiązania są osoby, które już mają dużą wiedzę. „Jednym z wyjaśnień może być to, że osoby, które mają dużą wiedzę w tym zakresie, mają równocześnie większą świadomość, że taka wiedza przydaje się w codziennym życiu, a jej brak może być źródłem różnych kłopotów” - oceniła.

»» Więcej o edukacji ekonomiczno-finansowej czytaj tutaj:

Egzekucja edukacji. Nowacka: Mniej j. polskiego, historii…

Edukacja finansowa, czyli konsekwentne budowanie kompetencji finansowych w warunkach niepewności

Jak wygląda edukacja finansowa w Polsce?

Z badania wynika, że dla 54 proc. Polaków wiedza finansowa większa niż obecnie mają byłaby im przydatna. Częściej na to wskazują mężczyźni niż kobiety oraz osoby młode (35-44 lata) i z wyższym wykształceniem.

Prawie połowa Polaków (43 proc.) postrzega wiedzę finansową jako interesującą” - podano.

Niemal dwukrotnie wzrosła liczba osób, dla których taka wiedza jest interesująca (z 27 proc. w 2009 roku do 43 proc. w 2024), a równocześnie spadła grupa Polaków postrzegająca tę wiedzę jako nudną (z 33 proc. w 2009 roku do 17 proc. w 2024).

Badanie przeprowadzone metodą CAWI między 5 a 8 stycznia br. na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna. Próba badania wyniosła 1076 osób w wieku od 18 lat wzwyż.

Aneta Oksiuta (PAP), sek

»» O bieżących wydarzeniach gospodarczych i politycznych czytaj też tutaj:

Rząd to ukrywa: idzie wielkie zaciskanie pasa!

Majstrują przy emeryturach. Czy seniorzy stracą?

Ekranoza zżera nasz cud przyrody

Polski rolnik nie pasuje do lewackiego obrazu Europy

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych