Nowe badania: w firmach szwankuje komunikacja
53 proc. pracowników oczekuje od swoich przełożonych lepszej komunikacji w pracy, a 23 proc. wskazuje na empatię - wynika z raportu firmy Grafton Recruitment. Pracownicy doceniają również u szefów sprawną organizacje oraz kreatywność.
Według dyrektor zarządzającej Grafton Recruitment Joanny Wanatowicz niezrozumienie poleceń przełożonych prowadzi do nasilenia frustracji u pracowników. Wprawdzie firmy podkreślają, jak ważna jest klarowna komunikacja, jednak badania pokazują, że ponad połowa firm musi popracować nad tą kwestią - stwierdziła Wanatowicz.
Badanie potwierdziło, że 53 proc. pracowników oczekuje od swoich przełożonych skutecznej komunikacji w pracy, a 23 proc. wskazuje na empatię. Pracownicy zwracają także uwagę u swoich szefów na umiejętności organizacyjne (15 proc.) oraz kreatywność (8 proc.).
Z badania wynika, że 48 proc. pracowników ceni sobie zaufanie w pracy, natomiast feedback (z ang. informacja zwrotna - PAP) od przełożonego i możliwość rozwoju na poziomie 17 proc. Pracownicy doceniają również energiczność swoich przełożonych (18 proc.)
Eksperci dodali, że na dobre relacje między pracownikiem a przełożonym wpływa poczucie docenienia przez szefa (35 proc.). Ankietowani odpowiedzieli także, że oczekiwaliby od lidera indywidualnego podejścia (24 proc.), motywacji (23 proc.) i wiedzy (18 proc.).
„Nadal można spotkać się z opinią, że chwalenie pracownika otwiera pole do roszczeń, podczas gdy jest dokładnie odwrotnie. Negatywnie nacechowane komunikaty zapamiętujemy znacznie dłużej. Jeśli atmosfera w pracy jest trudna i otrzymujemy negatywny feedback, pamiętamy go dużo bardziej. Właśnie dlatego, dla równowagi, warto jest doceniać pracowników i nie bać się, że pochwał będzie zbyt wiele” – zaznaczyła Agata Naklicka, regional manager w Grafton Recruitment.
PAP/bz
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Projekt „Likwidacja”. Koniec z finansowaniem PFN
Ale idzie awantura! Rząd chce zakazu wielu typów polowań