Informacje

Z OSTATNIEJ CHWILI: Poczta Polska wygrywa przetarg na obsługę sądów?

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 28 października 2015, 16:03

    Aktualizacja: 23 listopada 2015, 11:25

  • Powiększ tekst

Rewolucja restrukturyzacyjna w Poczcie Polskiej przynosi coraz lepsze efekty. Spółka Skarbu Państwa wygrywa ofertą z prywatną Polską Grupą Pocztową, zależną od InPostu

Poczta Polska przez ostatnie dwa lata zrestrukturyzowała się na tyle, że dziś wygrywa kolejne przetargi. W serwisie internetowym tej instytucji pojawił się właśnie komunikat, że Poczta Polska złożyła najkorzystniejszą ofertę w największym zamówieniu na rynku pocztowym, czyli na obsługę polskich sądów. Firma dokonała kalkulacji kosztów zgodnie z przyjętymi na rynku standardami.

- Zaproponowaliśmy rynkową i bardzo korzystną ofertę, mając świadomość roli Poczty Polskiej jako firmy kluczowej dla infrastruktury krytycznej państwa i służby dla obywateli w tym specyficznym i arcyodpowiedzialnym przetargu. Obsługa polskiego wymiaru sprawiedliwości to ponadstandardowe wyzwanie, którego jakość świadczenia przekłada się na zaufanie obywateli do państwa, czego Poczta Polska jako narodowy operator ma świadomość. Cieszymy się, że dzięki ofercie Poczty Polskiej budżet państwa zaoszczędzi znaczne środki – podkreśla Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Polska Grupa Pocztowa, spółka zależna InPostu także złożyła ofertę w przetargu na obsługę sądów powszechnych. W specjalnym komunikacie InPost ocenił jednak, że oferta PGP zdobyła mniej punktów niż Poczty Polskiej.

Potencjalny wybór Poczty Polskiej na firmę obsługującą to zlecenie zakończy dwuletni bałagan panujący na rynku. Przypomnijmy, że kancelarie adwokackie i zwykli ludzie borykali się w tym czasie z ogromnymi problemami przy odbiorze korespondencji sądowej. Placówki wydające te przesyłki często zmieniały adresy lub znajdowały się w miejscach, które utrudniały dostęp do tej korespondencji (np. sklepy monopolowe).

Według rzecznika prasowego Poczty Polskiej, instytucja ta jest przygotowana, także w aspekcie Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru przez listonoszy za pomocą tabletów, do świadczenia obsługi listów nadawanych przez wymiar sprawiedliwości od 2016 roku.

- Ten przetarg to ważny element w rozwoju Poczty Polskiej. Będziemy walczyć o nasze miejsce na rynku, poszukując dodatkowych źródeł przychodu, rozwijając usługi finansowe i zdobywając kontrakty nie tylko na obsługę listów, ale przede wszystkim – paczek – dodaje Zbigniew Baranowski.

Poczta Polska w tym roku wygrała konkurs na operatora wyznaczonego, organizowany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zdobywając 210 na 220 punktów. Oznacza to, że przez kolejne 10 lat Polacy będą mogli korzystać z bezpiecznych usług pocztowych po przystępnych cenach na terenie całego kraju. Firma, nie otrzymując żadnych dotacji z budżetu państwa, od pięciu lat osiąga dodatnie wyniki finansowe zatrudniając blisko 80 tys. osób na umowach o pracę.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych