Poczta Polska wygrała w przetargu na obsługę sądów w latach 2016-2018
Oferta Poczty Polskiej, narodowego operatora, zdobyła blisko 98 punktów na 100 możliwych w przetargu na obsługę polskich sądów – wynika z dzisiejszej decyzji Centrum Zakupów dla Sądownictwa. Według zamawiającego, oferta Poczty Polskiej jest najkorzystniejsza i spełnia wszystkie wymagania specyfikacji zamówienia. Konkurencyjna propozycja złożona przez Polską Grupę Pocztową uzyskała jedynie 67,79 pkt. - poinformowała Poczta w komunikacie
– Poczta Polska udowodniła, że państwowa firma może realnie konkurować i zmusić przereklamowanego konkurenta do odwrotu – podkreśla Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Poczta Polska złożyła rynkową ofertę, mając jednocześnie świadomość roli Poczty Polskiej jako firmy kluczowej dla infrastruktury krytycznej państwa i służby dla obywateli w tym specyficznym i arcyodpowiedzialnym zamówieniu - komentuje spółka.
–Ten przetarg to ważny element w rozwoju Poczty Polskiej. Walczymy o nasze miejsce na rynku, poszukując dodatkowych źródeł przychodu, rozwijając usługi finansowe i zdobywając kontrakty nie tylko na obsługę listów, ale przede wszystkim – paczek – dodaje Zbigniew Baranowski.
"Poczta Polska przygotowała kompleksowe rozwiązanie dla przesyłek poleconych oparte na Elektronicznym Potwierdzeniu Odbioru (EPO). Jest to system wykorzystujący tablety dla listonoszy i pady w placówkach pocztowych. Informacja o doręczeniu przesyłki zostanie wysłana elektronicznie do systemu nadawcy od razu po odebraniu przesyłki przez adresata i złożeniu przez niego podpisu bezpośrednio u listonosza na urządzeniu mobilnym (tablecie)" – dodaje spółka w komunikacie.
Tymczasem rzecznik InPost Wojciech Kądziołka zarzucił Poczcie Polskiej stosowanie cen poniżej kosztów. Wskazywał, że podczas gdy normalnie za list polecony PP wymaga opłaty 4,22 zł, w przetargu zaoferowała "bodajże 1,37 zł". "Czy jest to cena rynkowa?" - pytał.
"W przeciwieństwie do konkurenta i wiedząc, że Poczta Polska nie dysponuje odpowiednią infrastukturą EPO (elektronicznego potwierdzenia odbioru przesyłki - PAP), oferujemy Poczcie wsparcie celem uniknięcie dezorganizacji pracy wymiaru sprawiedliwości w Polsce" - podkreślił.
Bez komentarza pozostawił pytanie o ewentualne odwołanie od decyzji komisji konkursowej.
W komunikacie nawiązującym do wyniku przetargu na obsługę polskich sądów InPost wyraził przekonanie, że realizacja kontraktu, którego wymagania jakościowe - jak twierdzi – "są niespotykane w żadnym innym zamówieniu", będzie wymagała dofinansowania PP z innych źródeł.
"Żadna integracja informatyczna z nadawcą, jak również skala wolumenu nie pozwala na taką redukcję cen, to wynika z zatwierdzonej przez Prezesa UKE polityki rabatowej PP" - podkreśla InPost. "
Przetarg na świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz zwrotu przesyłek niedoręczonych na rzecz sądów powszechnych został ogłoszony 7 maja przez Centrum Zakupów dla Sądownictwa. Obecnie obsługą pocztową sądów zajmuje się spółka InPost (do której należy Polska Grupa Pocztowa), która wygrała przetarg w 2013 r.
Sek, PAP
Więcej o rywalizacji na rynku usług pocztowych czytaj tutaj:
Poczta Polska wygrała kontrakt dekady: jest „operatorem wyznaczonym” na lata 2016-2025
Matrioszki Rafała Brzoski dla nowego rządu Prawa i Sprawiedliwości