Nowy sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury
Pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild został sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury - czytamy w rozporządzeniu opublikowanym we wtorek w Dzienniku Ustaw.
27 kwietnia 2017 r. wydano rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego dla Rzeczypospolitej Polskiej. Pełnomocnikiem został Mikołaj Wild.
Pełnomocnikiem jest sekretarz stanu w ministerstwie obsługującym ministra właściwego do spraw transportu - wynika z opublikowanego we wtorek rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego dla Rzeczypospolitej Polskiej.
Jak napisano w rozporządzeniu, „minister właściwy do spraw transportu określi zakres czynności sekretarza stanu oraz zakres, w jakim wymieniony sekretarz stanu zastępuje ministra”, w szczególności odnośnie do zadań w stosunku do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej i do Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”.
Ponadto, pełnomocnik może występować do właściwych urzędów państwowych o delegowanie pracowników, za ich zgodą, do pracy w zespołach.
Wydatki związane z działalnością pełnomocnika są pokrywane ze środków budżetu państwa z części, której dysponentem jest minister właściwy do spraw transportu - czytamy.
W rozporządzeniu napisano, że obsługę merytoryczną, organizacyjno-prawną, techniczną i kancelaryjno-biurową zapewnia pełnomocnikowi ministerstwo obsługujące ministra właściwego do spraw transportu.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Jak wynika z rozporządzeni opublikowanego 22 stycznia, minister infrastruktury jest odpowiedzialny za łączność i transport. Szefem resortu infrastruktury jest minister Andrzej Adamczyk.
Na początku listopada ub.r. rząd przyjął uchwałę ws. „Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność - Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej”. Nowe lotnisko ma powstać między Łodzią a Warszawą i ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Po pierwszym etapie budowy ma obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo nawet ok. 100 mln. Port ma powstać na ok. 3000 ha gruntów. Obiekt wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową i kolejową ma kosztować ok. 30-35 mld zł. Do końca 2019 r. mają trwać prace przygotowawcze, a sam port ma być budowany przez kolejnych osiem lat, czyli powinien być otwarty w 2027 r. (PAP)