Orlen wspiera polskich sadowników
„Pij polskie soki” pod takim hasłem rusza sprzedaż soków z polskich sadów na stacjach Orlen. Daniel Obajtek prezes PKN Orlen, liczy, że w ciągu roku sprzedaż polskich soków, na stacjach wzrośnie o 150 procent.
W ramach programu pilotażowego, polskie soki będą dostępne na 200 stacjach PKN ORLEN. Do końca sierpnia br. produkty pojawią się w całej sieci koncernu w Polsce.
Pomóc w promocji i sprzedaży ma również ok. 1000 punktów sprzedaży na stacjach Orlenu w Niemczech i Czechach. Nie bez znaczenia będzie również 700 stacji jakimi dysponuje Lotos, który ma połączyć się z Orlenem.
Zdaniem Obajtka taka akcja doskonale pokazuje jak patriotyzm gospodarczy i biznes może przełożyć się na dobre wyniki sprzedażowe i finansowe.
Zdajemy sobie sprawę ze znaczenia jakie sieć detaliczna PKN Orlen ma dla polskiej gospodarki. Dlatego wspieramy polskich sadowników poprzez zwiększenie dostępności i promocje ich produktów na naszych stacjach – podkreślał Obajtek.
I dodaje, to jest akcja nie tylko pomocowa, ale również biznesowa.
Jako champion polskiej gospodarki musimy wspierać polską gospodarkę, wspieranie różnych gałęzi gospodarki przekłada się później na wyniki ekonomiczne koncernu. Każda gałąź polskiej gospodarki korzysta z Orlenu. Społeczna odpowiedzialność biznesu nakazuje nam żebyśmy wręcz pomagali innym przedsiębiorstwom - podkreślał prezes Obajtek.
Prezes PKN Orlen zaznaczył jak ważna jest kwestia patriotyzmu gospodarczego.
Dla nas jest ważne, by ożywiać patriotyzm gospodarczy, bo ten patriotyzm gospodarczy przełoży się na solidarność, a ta solidarność przełoży się na zwiększenie produkcji, co ustabilizuje ceny i ułatwi funkcjonowanie polskim sadownikom — stwierdził.
Poprzez konsumpcję możemy pomóc sadownikom i producentom, by za odpowiednie środki sprzedawali swoje produkty, ale również kupowali surowiec od polskich rolników — dodał Daniel Obajtek.
Z badań PKN Orlen i Instytutu Kantar wynika, że 87 proc. polskich konsumentów preferuje wyroby wyprodukowane w Polsce, co wynika m.in. z przekonania o tym, że polskie produkty są lepsze i zdrowsze od zagranicznych - tak odpowiedziało 80 proc. respondentów. Ponad 70 proc. Polaków świadomie wybiera towary wyprodukowane w małej, rodzinnej firmie, wspierającej lokalny rozwój. Według 75 proc. respondentów aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny.
To nas cieszy bo taka postawa pozwala budować polską gospodarkę. Taki trend już od dłuższego czasu jest obserwowany we Francji, Niemczech czy krajach skandynawskich. - dodała Patrycja Klarecka wiceprezes PKN Orlen ds sprzedaży detalicznej.
PKN Orlen chce zwiększyć udział polskich produktów w sprzedaży na stacjach do 60 proc. Warto przypomnieć, że od września 2017 roku we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Agencją Rynku Rolnego, płocki koncern realizuje projekt „Spiżarnia Regionów”, w ramach którego sukcesywnie na swoje stacja wprowadza produkty wytwarzane przez polskich producentów.
Według zapowiedzi prezesa Obajtka już wkrótce zainaugurowana zostanie podobna akcję z regionalnymi piwami.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.