PFR w Chełmie otworzy centrum doradztwa
Polski Fundusz Rozwoju w pierwszym kwartale 2020 roku otworzy w Chełmie nowe centrum doradztwa dla pracowników i pracodawców uczestniczących w PPK - poinformował w poniedziałkowym komunikacie PFR. Jak podano, inwestycja oznacza 50 nowych miejsc pracy dla mieszkańców miasta i regionu Ziemi Chełmskiej.
Inwestycja będzie zlokalizowana w budynku Chełmskiej Biblioteki Publicznej, której część pomieszczeń została wynajęta i dostosowana do potrzeb inwestycji przez PFR. Jak wyjaśniono, otwarcie centrum związane jest z kolejnym etapem wprowadzania programu Pracowniczych Planów Kapitałowych, którego PFR jest koordynatorem. Od 2020 roku PPK - program prywatnego, pracowniczego oszczędzania na cele emerytalne obejmie kolejne dziesiątki tysięcy pracodawców i w sumie ponad 11 mln pracowników.
Centrum doradztwa ma dać im wysokiej jakości merytoryczną i praktyczną pomoc we wprowadzaniu PPK. Infolinia PPK działa w tej chwili pod numerem 800 775 775, a informacje na temat programu dostępne są na stronie mojeppk.pl. Centrum będzie także wspierać działania i projekty prowadzone przez spółki z Grupy PFR - czytamy w komunikacie.
Wybierając lokalizację dla naszego centrum doradztwa braliśmy pod uwagę szereg czynników, takich jak lokalizację, potencjał wykwalifikowanych pracowników oraz otwartość lokalnych władz na współpracę z inwestorami. Chełm okazał się najlepszy spośród kilku ośrodków, które braliśmy pod uwagę. O wyborze zdecydowało również zaangażowanie władz miasta, które pomagały w organizacji nowoczesnych miejsc pracy - mówi Borys cytowany w komunikacie.
Jestem pewien, że nowe centrum przyczyni się do efektywnego i skutecznego wprowadzania Pracowniczych Planów Kapitałowych, a także pomoże nam w realizacji innych przedsięwzięć zmierzających do rozwoju polskiej gospodarki - oświadczył.
Według Banaszka powstanie placówki PFR w Chełmie to szereg korzyści.
Podniesienie prestiżu miasta, poprawa sytuacji na rynku pacy oraz argument do zatrzymania młodych, wykształconych ludzi w Chełmie. Inwestycja wpisuje się w ideę deglomeracji, która jest jednym z priorytetów mojej polityki - uważa prezydent Chełma.
Wskazano, że mimo iż Chełm posiada potencjał kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców, lokalizacji przy międzynarodowych szlakach transportowych i granicy Unii Europejskiej oraz uczelni kształcących na atrakcyjnych kierunkach, boryka się z problemami. Wskazano głównie na bezrobocie, niewiele nowych inwestycji oraz emigrację zarobkową, których powodem jest m.in. z utrata przez Chełm statusu miasta wojewódzkiego.
Według PFR inwestycje takie, jak w Chełmie, przyczyniają się „do rozwoju miasta, poprawy sytuacji na rynku pracy, a także realizacji założeń zapisanych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR), w szczególności zrównoważony rozwój całego kraju w wymiarze gospodarczym, społecznym, środowiskowym i terytorialnym”.
Wyjaśniono, że zadaniem osób zatrudnionych w centrum obsługi klienta PFR będzie kompleksowa obsługa telefoniczna klientów w zakresie udzielania informacji, aktualizacji danych teleadresowych, przyjmowania reklamacji, umawianie na Konferencje, szkolenia otwarte czy badania rynku, a także obsługa korespondencji poprzez mail, formularz www lub czat.
Rekrutacja do centrum doradztwa rozpocznie się na początku przyszłego roku. Pożądany profil pracownika to osoba posiadająca minimum średnie wykształcenie oraz doświadczenie w branży finansowej, nie bojąca się nowych technologii, otwarta na zmieniający się rynek, sposoby i preferencje klientów w zakresie komunikacji, a także posiadająca umiejętność budowania dobrych relacji.
PAP, MS